F.d hundägare

mellpat; sa:
Du väljer att glömma den tyngsta posten, dvs arbetet. Jag har byggt elstängsel för boskap på den sålda hemmagården för 50 år sedan så jag vet.

50år sedan.. kolla här, jag håller på med det på ett lite seriösare plan är att ha hjälpt till en gång för 50år sedan.. 1 hektar smäller man upp på en helg utan någon ansträngning..

men, är inte ens djur värda lite pengar och lite svett så tycker inte jag att man skall ha djur överhuvudtaget, det talar lite för vilken typ av människa man är, den nochalansen slår igenom på andra saker..


.
[Ändrat av -PaTRiC- 2006-12-04 kl 19:44]
 
Folk har blivit så bortklemade och svaga. Klart att man var fullt arbetsför som 13-åring. Vad skulle folk som gått färdigt den sjuåriga folkskolan syssla med annat än arbete?

Självklart ska den vårdslöse ägaren till hunden som rev fåren i hagen kunna lagföras. Analogt är det staten som ska lagföras när vargar river får.
 
naturligtvis så är hundägaren ansvarig för det hans hund gjort, det finns något som heter strikt ägaransvar.. men, det gör ju inte fårägaren till en bättre människa eller hur?
 
mellpat; sa:
Håller med. En fårägare som gillar vargar är inget för mig.

jag är en fårägare som gillar vargar, jag är dessutom en jägare som gillar vargar och jag bor på landsbyggden och gillar vargar.. sen e jag både starkare, hådrare och smartare än du någonsin kunnat fantisera om så jag måste vara din värsta mardröm..
 
mellpat; sa:
Du väljer att glömma den tyngsta posten, dvs arbetet. Jag har byggt elstängsel för boskap på den sålda hemmagården för 50 år sedan så jag vet.

Raskesven, jag vet det där om vargrevir. Vad har människa för yta på sitt revir?
Jag passerade ett stängsel idag som såg annorlunda ut i mitt tycke. Det var ett nätstaket typisk för hagar med får. En halv decimeter över nätet löpte tråd genom isolerade fästen. El med andra ord. Eltråden kan knappast vara verksam för får. Det stämmer inte heller med de beskrivningar jag sett för vargstaket. Kan det vara ett alternativ? Eller ett alternativ får/häst kanske?
 
-PaTRiC-; sa:
mellpat; sa:
Håller med. En fårägare som gillar vargar är inget för mig.

jag är en fårägare som gillar vargar, jag är dessutom en jägare som gillar vargar och jag bor på landsbyggden och gillar vargar.. sen e jag både starkare, hådrare och smartare än du någonsin kunnat fantisera om så jag måste vara din värsta mardröm..
Du måste vara galen också :)
 
Då tråden har spårat ur och inläggen alltmer saknar substans tackar jag härmed för mig i den här debatten.

På återseende :))
 
Hunden är väl en tam varg, eller? Att enstaka individer slår varandra på käften (eller dödar varandra) får i alla fall inte mig att ropa på total utrotning av hela populationen :)
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.