Extrabatteri till Garmin forerunner 305

Hej,

Jag har läst i någon tidigare tråd att de finns de som provat att ladda sin Garmin Forerunner 305 (GF305) i fält med någon form av extrabatteri vid längre turer.
Funkar det bra? Vad är det för batteri med USB?

GF305:s nätladdares USB-port ger 5 V likström med 500 mA max
Kensington Portable Power Pack for Mobile Devices http://us.kensington.com/html/13883.html
Kensington Portable Power Pack ger 5 V DC med 1500 mA max.

Skulle denna funka? Någon som provat?

Den fungerar förmodligen.
Jag har ett batteripack som rymmer 4 penlight och med usb-utgång.
Det fungerar bra för att driva min Mio telefon och har även testat med frugans 305.
Tyvärr vet jag inte fabrikatet, köpte på ebay.de för ett par euro.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag köpte en sån här för ett litet tag sen och idag kom den! http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30011
sku_30011_1.jpg

Tänker använda den till min mobil ute på tur (då den används som gps), laddar via usb just nu, solcellen verkar fungera fint men orkade inte vänta för att den skulle ladda just nu, återkommer när jag har testat lite mer. :)

finfint

Det låter nästan för bra för att vara sant. Jag hoppas att det funkar som tänkt. Återkom gärna med information om funktionen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips