Expedition Aconcagua 2005

Jag ska åka med Swedish Ascents expedition till Aconcagua i december i år. Expeditionen kommer vara färdig runt slutet av januari. Jag fick precis reda på att karnevalen i Rio går av stapeln i slutet av februari och jag undrar hur man lättast tar sig mellan Santiago och Rio? Vi har ungefär tre veckor på oss innan vi bör vara i Rio och det vore trevligt om man kunde förflytta sig via bussar eller liknande så att man har en chans att utforska landskapet. Någon som har någon aning om vad det kan kosta?

MVH
Johan

Jag har faktiskt liknande planer. Aconcagua på egen hand tillsammans med brorsan i december/januare och sedan ner till sydligaste spetsen av Sydamerika varefter jag följer kusten upp till Rio och karnevalen. Därefter blir det i mån av tid fortsättning genom Amazonas och till Venezuela.

Har tidigare fädats en del med buss och tåg i Sydamerika. Det är billigt och går rätt smidigt. Kan tänka mig att du kan åka den streckan med ett par byten för runt en tusenlapp. Har dock inte varit i Argentina så jag kan inte lova nåt. Köp en lonely-planet guide så står det mer exakt.

Vi kanske ses på berget då :)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jag har ingen aning om hur man tar sig till Rio men jag tänkte bara säga hej för jag är inbokad på samma resa. Så vi ses defenitivt på berget! Jag och syrran är kvar i sydamerika till slutet av januari men vi hade tänkt oss att se Bolivia och Peru.

//Erik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips