Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hoppas de som gick i tankarna på att köpa en synmat slog till igår på sidan för "Addnature" för de hade "Dagens klipp" på just Synmat-liggunderlag. I runda slängar 700 kr rabatt.
Långsam som jag är har jag ännu inte kommit till skott med att köpa nytt liggunderlag.
Jag har nämligen tvekat mellan Exped Synmat 7LW och Thermarest Neoair L.
Synmat förefaller vara bättre inom alla områden utom ett, vikten, därav min tvehågsenhet.
Nu ser jag dock att Exped har ett SynMat 7 UL LW på sitt produktprogram:
SynMat 7 UL LW
Size 197 x 65 x 7 cm
Weight 590 g, Packsack 10 g
Packed 27 x 11 cm
Temperature -4º C
R-Value 3.1
Fill Weight 60 g/m² Texpedloft Mikrofiber
Därvid faller, i mina ögon, Neoairs enda egentliga fördel, så nu väntar jag nog tills dess 7UL LW dyker upp på den svenska marknaden.
Det är ett helsicke att hänga med i svängarna. Vi har 7 och 7 dlx downmats som ju är oslagbara på vintern men efter 25 kg släp i somras köpte jag nu en Synmat UL 7 på 420 g vilket är smått fantastiskt. Dock är den ju rätt smal så komforten får jag återkomma till. Finns dock en UL 7 dlx så är det nog så bra det blir. TIlls nästa säsong .... då det säkert kommer heliumfyllda ryggsäckar som avlastar 17 kg. Då ska jag ha med grillen och en riktig säng upp på berget.
Den största värmeförlusten sker ju som bekant genom marken.
Med ett exped på 1kg kan man ju faktiskt ta med en lättare sovsäck. Då blir viktökningen mindre =)
Hoppas de som gick i tankarna på att köpa en synmat slog till igår på sidan för "Addnature" för de hade "Dagens klipp" på just Synmat-liggunderlag. I runda slängar 700 kr rabatt.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer