Exped Synmat HL MW

Någon här som har detta liggunderlag Exped Synmat HL MW?

är ni nöjda med det i så fall?

jag är ute efter ett hyfsat lätt liggunderlag och inte är svindyrt,och minst 60cm brett,det ska vara smidigt och litet när den är ner packad.

så kam gärna med tips.

har kollat på Exped Synmat HL MW.
hur är det att sova på ett mumie format liggunderlag?
jag är en sido sovare.

Någon här som har detta liggunderlag Exped Synmat HL MW?

är ni nöjda med det i så fall?

jag är ute efter ett hyfsat lätt liggunderlag och inte är svindyrt,och minst 60cm brett,det ska vara smidigt och litet när den är ner packad.

så kam gärna med tips.

har kollat på Exped Synmat HL MW.
hur är det att sova på ett mumie format liggunderlag?
jag är en sido sovare.

Mitt tips är Synmat 7 MW, lite billigare och lite tyngre, men samtidigt bekvämt och med längre garanti än Expeds UL varianter.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har HL MW, dock har bara blivit runt 10 nätter på det så jag kan inte kommentera livslängden ännu men jag sover väldigt bekvämt och jag tycker att det fungerar bra för mig som också helst sover på sidan.

Det negativa är att det låter en del när man rullar runt på det men jag antar att det avtar med tiden. Man sparar inte heller så många gram om man väljer HL (mumie) över UL (rektangulärt) om man känner att man behöver det extra utrymmet för ben/fötter.

Nu vet jag inte vad du använder för typ av tält men i mitt fall (som har Hilleberg Enan) så gör mumieformen att jag kan flytta liggunderlaget närmare (den smala) fotänden av tältet och därför få mer fri höjd över ansiktet (mindre kondens och rymligare känsla).
För att svara på frågan så tycker jag personligen att 65cm(axlarna) x 42cm(fötterna) är bättre att sova på än 52x52(jag har ett sådant också, båda är 183cm längd).
Jag sover både på sida & rygg.

Jag slog till på ett Exped Synmat Ul MW,då får jag lite extra bredd hela vägen,det var ju som sagt inte så stor vikt skllnad på Exped HL MW som jag kollade på först,och det var lite rea på Exped Synmat Ul MW oxå.

får se om jag blir nöjd med det.

bra val.
jag har kört med Synmat UL 7 M några år och det är kanonbra. Har även ett winterlite MW men det är 'mumie-form' och då åker mina fötter av hela tiden... irriterande :)

Nu såg jag att TS redan hade köpt sitt, men jag lägger in för framtida referens.

Jag har ett Exped HL MW och är nöjd med det. Sover oftast på sidan och det fungerar. Lätt och smidigt. Passar perfekt i mitt Enan.
Dock nästan omöjligt att få ned mattan i den medföljande påsen ute på tur. Verkar som att dom har bytt till sin Schnozzel-bag nu som packpåse. Gott det.

God tur!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips