Exped synmat/downmat short, bekväm?

Letar lite efter ett short synmat men hittar bara down. Finns inte synmat i short?

Hur upplever ni den korta längden med denna stora nivåskillnad? Är det bättre att köra fullängd om man vill ha komfort?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Downmat 9

Har själv en Downmat 9 och stormtrivs med den!!

Liten, kompakt och väger inte så mycket heller!!

Helt underbar att sova på kan jag bara säga... när andra plågas av ojämt underlag så är det bara att pumpa lite mer eller att släppa ur lite luft för att kompensera :)

Längden av mattan är ju lite vad man är ute efter... jag är 167cm passar bra till min men smaken är ju som baken... vissa vill ju ligga med huvudet utanför och vissa inne på mattan..

/Krister

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips