Exped Spica II UL - synpunkter

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Har själv ett EXPED-tält och är mkt nöjd med det. Tåliga och lätta att sätta upp. Mkt tysta också.
Dock valde jag en Extreme-version då UL passar mest vår och sommar (jag ville ha ett 4-säsongerstält).

Lycka till med ditt köp. Du kommer inte att bli missnöjd.

PS. Lägg till ett extragolv om det finns. Det lönar sig i längden :)

/Anders

Jag beställde hem ett och det verkar vara av bra kvalité och håller måtten. vikt 1,6 kg. Dock är det synd att de inte utnyttjat hela utrymmet framför tältet till en fullstor vestibul.

Den borde slå Hilleberg akto på långa vägar i alla fall som tresäsongstält.

Spännande, berätta gärna mera och visa bilder när du har testat tältet ute i naturen.
Hur menar du att de inte har utnyttjat hela utrymme i förtältet?

Jag var först inne att skaffa ett Veloce tält för lätta vandringar med hunden men där är jag tveksam att den klara vinden ordentligt när man är i norra Skandinavien på hösten osv.
Mistänker att Spican är bättre för det ändamålet i alla fall.

Är själv intresserad av detta tält så berätta gärna mer av ditt första intryck!
Vad tycker du t.ex om ligglängden?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips