Everest's tält?

Kvalitet när det gäller

När man påstår att billiga tält duger till fjällvandring förutsätter det att man faktiskt råkat ut för riktigt busväder och att det billiga tältet klarat detta. Bara för att man har vandrat i fjällen med sitt tält innebär inte att det duger till fjällvandring. Dom flesta gånger man är i fjällen råkar man ju faktiskt inte ut för någon storm. Häromdagen cyklade jag förbi Stadium i Örebro där dom hade ett antal Everest-tält uppsatta utanför. Det råkade blåsa en del den dagen. Inte någon storm precis men ändå. Flera av tälten såg tämligen skamfilade ut. Ett hade t o m en båge avbruten! Jag är ganska glad att jag inte låg i ett sånt tält sist jag råkade ut för storm på fjället.
/Thomas J

Ang Hilleberg på Roskilde!

Hej! Var där med mitt Unna! Trodde det var "brackigt"! Sen såg man alla Helsport-tält och mitt blev ganska diskret! Festivalfolk knusslar inte med tält! 4-5 tusen är ju inte mycket om man jämför med bilar för 300 000 kr och div annat. Prioriteringsfråga?

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Re: Re: Ang Hilleberg på Roskilde!

öringen; sa:
niklas1965; sa:
Prioriteringsfråga?

Hur prioriterade du när du väckte en 5 år gammal tråd till liv? ;)

Precis! Det är ju livsfarligt!
Själv hoppade jag nu in i trådens början och började förbereda mig på att svara den där X-treme att hans livsstil kanske inte är så jäkla gullegullproggig när han hellre utnyttjar asiatiska slavarbetare för sina tält än låter mystjocka estniska tanter sy dem.

Men sen såg jag att tråden var urgammal, och var tvungen att strunta i mitt svar. Inte bra för blodtrycket.

Jag får skylla mig själv - borde ju ha fattat att det var från sekelskiftet när jag såg att han kallade sig "X-treme".
Jag tror att det var sånt som var lite inne på den tiden. :D

Tält!

Om en tråd är 5 minuter eller 5 år gammal spelar väl ingen större roll! Köper man en kvalitetspryl så brukar man inte ångra sig i framtiden! Vill man tälta så köper man ett tält. Man behöver inte krångla till verkligheten så oerhört mycket med att "undersöka marknaden", det tar nämligen TID! // Niklas

Ang. Prisvärda tält!

Men det förstår du väl Niklas att om man skall lyckas komma upp i 2-3000 inlägg då blir det mest strunt man skriver! ;)
Kan nämna för dom som nu ÄR intresserade av ämnet att jag sålde mitt 14 år gamla Nallo3 med uppskattningsvis ett års användning fick jag utan problem 3000kr. Nypris -92 var ca 3500kr och slår man ut det per natt blir det som ni förstår svårslaget låg kostnad. Speciellt som det var helt problemfria och mycket komfortabla nätter...

KvalitetsTält!

..Precis Peter! Kända varumärken (läs:dyrare=högre kvalite) har en förmåga att betinga ett ikke så obetydligt andrahandsvärde!Mvh Niklas.

Re: Tält!

niklas1965; sa:
Om en tråd är 5 minuter eller 5 år gammal spelar väl ingen större roll!

Om man är intresserad av att skriva ett svar till någon som frågar spelar det nog en viss roll om människan har lämnat forumet för fem år sen. ;)

Att hitta nyare tältdiskussioner där man kan diskutera med aktiva medlemmar är nog ingen omöjlighet.

(Hmmm.. snart 4000 inlägg. Måste skynda mig att skriva mer strunt så att det går fortare!)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips