• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Everest Basecamp mars/april 09

Hejsan! Är det någon som har lust att hänga med till Nepal och vandra till Everest Basecamp. Jag hade tänkt mig vara borta i ca 4 veckor och att gå själv från lodge till lodge.

//Anna

Hej!
Åker från bangkok den 2 mars till Kathmandu. Tänkte befinna mig i nepal iaf 1 mån. Tanken är detsamma som din att vandra från lodgerna och ta mig till bc. Även ta ngn kurs inom bergssäkerhet m.m om det finns. Reser allena med.
Tänkte köra själv först, men det är ju alltid trevligt med sällskap=).

mvh Eric

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Jag upptäcker nu att jag skickade in några rader som nästan överensstämmer med dina. Läs gärna det Harry47 skriver och reagera, om inte vandring med en "gubbe" avskräcker.

Hej på er!
Jag har nu bokat och drar den 28 februari.
//Anna

Du verkligen flänger och far :) Jag hinner inte med i ditt tempo, så tyvärr jag kan inte följa med till Himalaya och EBC, trots att det är en dröm.

Nåväl, jag vill i alla fall passa på att önska dig en trevlig resa och lycka till!

Mvh /Joel

PS Jag har börjat fundera lite på Elbrus, så jag hoppas det är ok om jag hör av mig för tips osv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips