Everest Base camp 2014, ska ni med?

Vandrade Annapurna Circuit i april 2013 och blev helt såld på Nepal.
Nu ska några ur gruppen som gick den vandringen gå till Everest Base camp i oktober 2014.
Det är en vandring som jag starkt ser fram emot, dels för att det motiverar mig till att träna hårt, dels för att jag kommer närmare mitt mål som är Mera Peak 2015.

Just nu är vi sju personer som ska gå EBC men vi vill gärna att vi blir en grupp på 12-14 personer.
Så vem känner sig utmanad att följa med oss i oktober 2014? Just nu består gruppen av fyra tyskar och tre svenskar i åldrarna 27-40.

Många vill ju så gärna ut och vandra men kanske inte har någon/några vandringskompisar som vill hänga på. Nu har ni chansen att följa med världens gladaste gäng :)

God Jul på er alla!

Lost Wanderer

Hallå!

Är lite smått nyfiken på det dära! Vad ligger kostnader på? Fixar ni allt själva eller bokas de genom någon organisation? Bär man med sig all mat själv etc?

Kort om mig, 22 år gammal i skrivandes stund. Vandrat en del runt nya zeelands backcountry samt knallade upp för mt blanc i sommras.

/Henrik

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej Henrik,

Resan är organiserad av Earthbound Expeditions, ett av Asiens mest välrenommerade äventyrsföretag. Kostnaden för 16 dagar är 1700 USD, ca 11900 SEK och i detta ingår:

Boende, transfer, guider, porters, 3 mål mat om dagen, samtliga tillstånd och guidade turer i Kathmandu.
Kan maila över hela resebeskrivningen till dig om det är intressant. Dock bokas flyg separat och detta kan landa någonstans mellan 5500-7500 SEK.

Jag har rest med Earthbound Expeditions tidigare och det är helt surrealistiskt hur duktiga dom är.

Dra ditt mail i ett PM så mailar jag tillbaka hela resebeskrivningen. Kul att du är intresserad av att hänga med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips