etaPower MF - vart tog markskyddet vägen?

Hej,

I bruksanvisningen står det att brännarfoten skall placeras på det medföljande markskyddet, men något sådant kan jag inte hitta. Kan ni?

Finns illustrerat i Fig 3, punkt 8.
http://www.primus.se/Archive/Documents/Primus Dokument/Manuals/Instruction-3520_EtaPower_MF.pdf

//Mikael

Det följde väl med ett par lappar (typ 2x2 dm) i nån slags textil? Vi testade med det som ett slags gnistskydd, men efter att den ena brunnit upp sedan det droppat fotogen på den så övergav vi tanken att det skulle vara något slags markskydd.

Om det ska vara en cirkulär metallskiva eller liknande så följde den inte med i det Etapower vi använde heller..
 
Jag funderade också på om det kunde vara de där disktrasorna men de är som du säger knappast lämpade. Enligt bilden i bruksanvisningen är det en rund skiva som avses.

//Mikael
 
Baslägerliv;376453 sa:
Jag fick med ett markskydd.
Det låg ihopvikt tillsammans med vindskyddet, tillverkat i samma matrial.

Hej

Ditt inlägg gjorde mig så nyfiken att jag ringde Primus och frågade. Talade med Helena som dessutom hade produktchefen viskandes i bakgrunden. Såhär ligger det till:

Det har blivit ett fel i bruksanvisningen. Markskyddet var påtänkt från början men man kom på att det inte behövdes. De hävdar att det aldrig någonsin producerats något heller. Antar att detta innebär att det du kallar mark- (och vindskydd!) utgörs av de medföljande wettexliknande handdukarna, vilket låter smått farligt!? I min låda var iaf dessa de enda som var ihopvikt. Dock inte runda som markskyddet i bruksanvisningen, se länk i första posten.

De hade tydligen fått en del frågor kring detta redan. Egentligen är det anmärkningsvärt att de inte har regelbunden koll i kök- och brännar-forumet här på utsidan, då hade de säkert lätt samlat pluspoäng hus befintliga och presumtiva kunder.

Trevlig helg
Mikael
 
Hej

Ditt inlägg gjorde mig så nyfiken att jag ringde Primus och frågade. Talade med Helena som dessutom hade produktchefen viskandes i bakgrunden. Såhär ligger det till:

Det har blivit ett fel i bruksanvisningen. Markskyddet var påtänkt från början men man kom på att det inte behövdes. De hävdar att det aldrig någonsin producerats något heller. Antar att detta innebär att det du kallar mark- (och vindskydd!) utgörs av de medföljande wettexliknande handdukarna, vilket låter smått farligt!? I min låda var iaf dessa de enda som var ihopvikt. Dock inte runda som markskyddet i bruksanvisningen, se länk i första posten.

De hade tydligen fått en del frågor kring detta redan. Egentligen är det anmärkningsvärt att de inte har regelbunden koll i kök- och brännar-forumet här på utsidan, då hade de säkert lätt samlat pluspoäng hus befintliga och presumtiva kunder.

Trevlig helg
Mikael

Mycket mycket märkligt, nej det jag menar som markskydd är en tunn och böjbarplåt som kunde böjas ut till en cirkel. Den var byggd i precis samma matrial som vindskydddet. Däremot fick jag inte med några wettexliknande dukar(?)
 
Mycket mycket märkligt, nej det jag menar som markskydd är en tunn och böjbarplåt som kunde böjas ut till en cirkel. Den var byggd i precis samma matrial som vindskydddet. Däremot fick jag inte med några wettexliknande dukar(?)


Nu har jag kommit upp ifrån min stresskon och har en breddad horisont.
Jag har helt fel och hävdar motsatsen ifrån det jag tidigare skrev. Det är ett annat kök jag pratar om, men DET har markskydd. Det hävdar jag bestämt! ;)

Förlåt!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pandan Nya primus etapower ef vs gamla Kök och brännare 26
fr3dr1k Primus EtaPower MF Kök och brännare 7
TVM:arn Primus Etapower MF eller Primus omnifuel Kök och brännare 8
ErikThorsell Efterbrännare på Primus Etapower MF?? Kök och brännare 3
Tenoren Primus EtaPower EF eller Trangia 27 (UL) med gasbrännare? Kök och brännare 14
mBengtson ETAPower EF eller Jetboil Helios Kök och brännare 14
kanis EtaPower kastrull inuti ett Trangia? Kök och brännare 16
peterparnes Primus EtaPower MF och bensin problem Kök och brännare 35
The_Lost_Cyclist Hur får man ett Primus Etapower MF att stå stabilt? Kök och brännare 9
Doc_Kris Primus Gravity II MF vs Primus EtaPower MF? Kök och brännare 2
mikeon ETApower eller Stormkök Kök och brännare 10
graesen tips för primus etapower Kök och brännare 3
mpd Nån som testat EtaPower MF? Kök och brännare 15
Gubben på Udden EtaPower EF - tidiga erfarenheter Kök och brännare 2
Polarnatt Test av EtaPower Kök och brännare 6
Staffan Andersson EtaPower EF Kök och brännare 11
jbella Primus 2007, EtaPower Kök och brännare 1
Heikkinen Vart köpa kork till bränsleflaskor? Kök och brännare 13
Moga Vart hittar man den här tipi-vedspisen? Kök och brännare 5
Nordiska Motorcyklister The Cone - Trail Designs// Vart köpa inom EU? Kök och brännare 2
DanielJm Köpa gas till msr windburner vart? Kök och brännare 5
pelka Vart kan man köpa TiLite? Kök och brännare 3
BJK Vart köpa kemisk ren bensin? Kök och brännare 57
MatteBE Jetboil, biligast vart? Kök och brännare 1
KillerKaninen Vart köper jag billig gas ? Kök och brännare 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.