Vart kan man köpa TiLite?

Senast ändrad:
Lättvikt är inne och innegrejor är oftast dyrare än andra. Du får väl se kastrullen som grädden på moset om du har redan (annars är det så att skall du samla friluftsutrustning kan en extra kastrull vara en god början;)).
Om köket väger som PR (86g med fodral) eller 51 g avgör ju inte uteupplevelsen! Men med vindskydd på flaskan som nog passar flera tredelade kärlstöd, blir det vådligt varmt för pizzotändaren. Rapporter om smälta dylika har tidigare inkommit. Som alltid är det rubusta enkla grejer som oftast håller längst.
Kök är en grej som det är obra om den fallerar. Ett hemmajord vindskydd runt gasbehållaren av tunn Al luftar flaskan bättre.
I valet mellan olika kök skulle jag igen välja ett som är utprovat och rekommenderat. Har man själv varit ute med nya prylar som fungerade mindre väl vet man hur trist det är med kall mat när man behöver varm.....(vedbrasa är ju reservsystemet....)
Prisskillnaderna på kök är efterhand rätt stor. KISS är alltid en klok princip.

När jag mailade Primus, precis när TiLite kom ut, för att fråga om det gick att bara köpa kastrullen så fick jag svaret att dom inte har några planer på att sälja kitet delat.
Finns att läsa här.

Om du definitivt är intresserad av bara brännaren så får du nog köpa kitet tillsammans med någon för att sedan dela det. Åtminstone i nuläget.

//Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips