Ersättare för Scarpa dominators

Ersättning till Scarpa dominator?
Jag har kört med dem i över tio år (3 par, oregelbunden klättring samt andra inneskor) och nu har det gått hål på mitt sista par.
Är det någon annan som haft såna som de suttit som gjutna på som kan rekommendera någon ersättare för mig? ( Jo, jag ska sula om dem men det är bara en quickfix)

Jag var beroende av Dominator förut. Efter att ha provar flera andra modeller av skor provade jag till slut La Sportiva Solution - och de är faktiskt ännu bättre!

Det tråkiga är att de kostar skjortan och lite till.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det blev ett par La sporrtiva katana lace up. Tyvärr blev nog storleken en halv för stor, fast det var lagom i sommarhettan. Nu har jag sulat om mina dominators och har återigen sett ljuset!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips