Erfarenheter

Hoppas att någon i detta allvetande forum kan hjälpa mig.
Jag har kollat på lite olika 2p tält, främst Marmot Swallow. Är det någon som provat det, eller har andra alternativ helst från ovanstående tillverkare eller TNF.

Är student så vi kan glömma Hilleberg.

Robert

Jag kan väl inte påstås vara bevandrad innom detta område, men jag har bott några nätter i ett VE-25 och har nyligen införskaffat ett Treefrog 24, båda från TNF. Båda följer samma princip i resningen, först innertält och därefter yttertält. Många tycker att detta verkar omständigt och kanske inte helt optimalt för våra nordiska väderförhållanden (det är ju när vädret blir sämre som man vill ha upp tältet...). Men vi hade inga större problem med det. Se bara till att nagla fast yttertältet med en tältspik om det är riktigt blåsigt så det inte försvinner medans du fipplar med innertältet.
Annars tycker jag tälten från TNF speglar kvalitet och proffsig konstruktion. Om du vill ha det riktigt billigt och du har någon polare som befinner sig i Berkley San Francisco, så finns Treefrog tältet till salu på northface outleten för 120 USD... Billigt så det förslår, get out tar 2600 SEK för den mindre kusinen Tadpole, mer än dubbelt så dyrt...
Än så länge har jag inte bott någon natt i det nya tältet, men jag lovar att posta en recension när jag vet vad det går för.

mvh/samme

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Tack för ett snabbt svar.
Är det ingen som provat Swallow. Det måste vara någon för jag vet att sålts minst ett par exemplar i Sverige.

avslutad210712

Gäst
Om du är student kanske du känner någon som går på LTU. De har, eller hade i alla fall så sent som i fjol, 10% rabatt på Hägglunds i Luleå.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips