Erfarenheter vid reklamation av GPS hos Skövde Natur

Hej,

Jag funderar allvarligt på att skaffa GPS och Skövde Natur har bra priser på Garmin-modeller. Jag bor ju inte i Skövde och funderar såklart på att beställa via postorder. Men om jag får problem och behöver support eller lämna in GPS, hur är deras service? Bra inställning till kunder via postorder?

Jonas

Skövde Natur Kundservice

Jag har haft att göra med Skövde Natur flera gånger och har alltid fått ett bra bemötande och hjälp med problem.
Naturligvis kan de ej precis alltid släppa vad de har i handen och överge kunden i butiken men ringer (eller skriver) man några ggr brukar det alltid gå bra.
/Anders

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kundbemötande, reklamationer odyl.

Jag har dem som min lokala leverantör av sportprodukter, och har bra erfarenhet av deras hjälp med reparationer odyl.
Kan varmt rekomendera dem, de svarar alltid så gott som omedelbart på e-mail.
Senaste köp var Garmin 60csx och Friprogötaland, eftersom jag läser engelska dåligt och hade problem med hantering av gps-en så fick jag en 60cs manual på svenska till den.
En gång hade jag tappat min kikare i gatan och fick bra hjälp att sända den till leverantören för bedömning av reparerbarhet, trots att jag inte köpt den hos dem.
Jag tror att du kan tryggt köpa av deras sortiment, de har funnits i Skövde under minst 15 år.
Eloserik

Re: Kundbemötande, reklamationer odyl.

eloserik; sa:
Jag tror att du kan tryggt köpa av deras sortiment, de har funnits i Skövde under minst 15 år.

Men de har bara varit bra de senaste åren. Jag pluggade i Skövde 96-99, och då var Skövde natur en källare med en sur gubbe och fem år gamla Fjällrävenprylar.

Jag letade en gång efter kikare och ville ha nåt enkelt och billigt som passade min studentbudget. Så jag gick dit och frågade om de hade nån liten kikare för kring femhundringen.
"Då har du ytterdörren där" svarade han.
Om han instället hade berättat varför jag borde köpa en kikare för mer pengar kanske jag hade gjort det.
Men jag gick till fotoaffären i Commercegallerian istället och såg till att göra mina framtida friluftsprylinköp i Göteborg.

Men nuförtiden är Skövde Natur en av västsveriges bästa butiker.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips