Erfarenheter från K1 RS från Point 65 ?

Någon som har provat Kajaken K1 RS från point 65 och har något att säga om dessa.
För och nackdelar? Tar tacksamt i mot synpunkter.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Inte så mycket matnyttigt där.

Jag kollade på recensionsbanken och hittade nog ingen hjälp där. Men tackar för tipset!
Fick ett mail med svar/synpunkter från Camilla. Jag har fler frågor till henne. Men emailadressen verkade inte funka. Så ifall du läser detta, vet ifall din mail funkar?/ Christer

Mycket kajak för pengarna

Hej!
Jag har paddlat med Point65 K1S i snart 3 år. Det är samma kajak fast med skädda i stället för släproder. Jag är mycket nöjd med kajaken och med servicen man får av dem i deras butik.

Har även paddlat en del andra kajaker så jag har en del att jämföra med.

Bra pris i förhållande till kajak. Alltså, mycket kajak för pengarna. Har väl uppfyllt mina förväntningar, gällande både kvalitet och användning. Det jag möjligen saknar är Day hatch (fikalucka).. Vilket kommer på 2 Point modeller i år. Är personligen himla förtjust i att plocka upp lite fika när man driver i sommarsolen på en lugn fjärd. Blir himla mycket enklare med en liten lucka bakom ryggen som man kommer åt ifrån sittbrunnen.

Kul

Trevligt vad du skriver om pointen har nyligen köpt mig en sådan med skädda och roder. Det är min förts akajak har bara ca 5 dagars provning av kajak men av dessa timmar blev jag såld. Hoppas att jag har valt rätt.

Point 65 vs Enterprice

Kolla in Svimas Enterprice ,den har allt till ett bra pris.
Jag har haft möjligheten att prova de båda ,och när det gäller långfärd är Enterpricen klart mer stabil i hög sjö (den lastar mer) än P65.
Enterpricen har en mycket bra genomtänkt konsruktion när det gäller packvolym,längd,bredd ,sittbekvämlighet, hanterbarhet och sjövärdighet.
/Bosse

bra kajak

Jag har själv köpt en Point K1RS. Jag valde bort roder och använder istället skädda med fasta pedaler. Jag tycker att den fungerar väldigt bra.

Paddlade förra året en lånad Artisan Millenium som är helt klart trevligare men jämför man priset, 12' mot 23' inkl. utrustning, så tycker jag att man får mkt för pengarna för Pointen

Helnöjd

Köpte en point med roder i november förra året och har paddlat rejält mycket i vinter. Jag hade aldrig paddlat förr men måste säga att jag är helnöjd och inte kan hitta nån anledning att titta på nåt annat. Speciellt det faktum att jag kan lugnt tillbringa 6 timmar i den utan att det blir obekvämt

Sen tycker jag att bemötandet och servicen i butiken har varit toppen. Särskilt om man jämför hur dom var i en annan större butik där jag först tänkte handla...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips