Erfarenhet kring denna torrdräkt?

Håller på och sonderar terrängen lite kring torrdräkter, behöver en ny till senast nästa år. Råkade hitta den här modellen när jag googlade runt lite. Någon som har erfarenhet av den? Jag känner inte till märket. När jag kollat på bilderna och läst texten så tycker jag det verkar som neoprenhalsen är lite för kort för att klara av och vara vattentät om man går runt (men jag vet inte är ingen expert) och att den har lite detaljer som jag tänker är bara i vägen när man paddlar. Kan jag ha rätt i hur jag tänker tro? Det är ett företag som säljer grejor inom fiske.

Typhoon är en känt engelskt märke med rätt bra ryckte.
Jag har ingen erfarenhet med PS440 modellen men har min andra Typhoon Multisport 4 och är väldigt nöjd med den.
Sen köper man Typhoon hos https://www.watersportsoutlet.com/sv-se/typhoon-drysuits-lp-289.html
Mycket billigare och bra service.
Kollade själv på en PS440 men tyckte för mycket lull lull med fickor och krage osv.
Det jag gillar mest med Typhoon är att de har mellanstorlekar, så dräkten sitter riktigt bra utan att vara för blysigt. Jag är 185/85 och min första dräkt var L och min nuvarande är LM (long medium). Den sitter perfekt.
Kvalité är bra, men jag byter latexmuddar varat anat år, även om de fortfarande är hel.
Annars gillar jag Ursuit AWS, grymt kvalité och ingen lull lull. Lite dyrare än Typhoon.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips