Er käraste frilufts-ägodel

Såhär efter ett par vinterturer har jag lärt mig att verkligen uppskatta min ansiktsmask, utan den hade det blivit avsevärt mycket drygare att ta sig fram på skidor/cykel.

Annars uppskattar jag mitt HB-tält och Omniuel-kök väldigt mycket :)

Mvh /Joel
 
Kaffepanna, kåsa och kaffepåsen, får jag abra kaffe så får det vara hur dåligt väder som helst och kamraterna gnälla hur mycket de vill. Men med en kopp kaffe så mår jag hur bra som helst, sen är det alltid trevligt att kunna bjuda på en kåsa och prata om väder och vind och vägval.
 
Det går ju inte välja bara 1 !! :)
Alla är minst lika viktiga, från sockar till tält!
Men jag måste ju säga att kartorna är de mest använda, de kan man sitta och drömma sig bort i året runt - om man så ligger på soffan eller i sovsäcken! Så jag väljer nog en av dem då! :)

Glömde bort kartorna! Perfekta för drömmar och planer hela året, jag ändrar mej beträffande stjärtlappen och väljer kartorna istället.
 
Kul trådidé... har funtat på att dra igång en liknande... men jag skulle vilja ha en topp 5 lista med de bästa prylarna rankat och motiverat...

1. En Castelli/Kona cykeljacka som jag använder till löpning, mtb/racer och snabba dagsturer. en mycket enkel jacka som är tunn, lätt och tight med ventilerande mesh i sidorna och ficka på rygg. Har säkert, i snitt, använt den 2 gånger i veckan i 11år nu... Har många jackor som är betydligt dyrare och finare men denna fyller många behov och vägrar ge upp...börjar få lite väl mycket patina och är sliten i ärmslut och sömmar nu, så jakten efter en ersättare är påbörjad, och det blir inte lätt.

2. Garmin Forerunner 305... en gps som är sjukt beroendeframkallande... har använt den i några år nu och den följer alltid med oavsett vad jag skall göra, vandringar, svampplock, löp och cykelturer... Information, dokumentation, motivation och säkerhet på ärmen.

3. Akto, ett fantastiskt stort, litet tält, överträffade mina förväntningar i fjällen i somras och kommer att vara min följeslagare i många år framöver. Kärlek vid första ögonkastet, trots en liten vattenläcka i en söm.

4. Kona Explosif, min kära mtb, en trippelreducerad Columbus stålhoj som hängt med sen 1997.. iofs är det mesta utbytt och i stort sett bara ramen kvar som orginal... steel is real!

5. Haglöfs Tight large ryggsäck, hängt med ett tag nu och verkar hålla för det mesta. perfekt dagsrygga på dagsturer, alltid med.

Några som ligger på lur att komma in på listan...

- Canon 400D... med lite mer fotokunnande så...
- Garmont kängor som jag haft i snart 5 år, sulan släppte dock nyligen men som nya efter en liquisolebehandling.
- Mountain Hardwear Monkey man. Fiberpälsaktig tröja, nyinköpt på rea i höstas.
- Haglöfs Victor 50l ryggsäck, som är skön och enkel, har tålt en del.. Det som talar emot den är vikten 1800g, strippad... en Bergans Helium kanske brädar den.

Men viktigast av allt, det millimeter skrev:
"Men min egen kropp är prio ett. All träning går i princip ut på att spara knän, fötter & rygg. Packningsvikten minskas av samma skäl"

Kloka ord.

Stämmer bra in på mig... man blir ju inte yngre direkt.

Thomas

Mountain Hardwear Monkey man. Den är helt fantastisk, antar att du också köpte den på Addnature rean. Använder den jämt! Kanon plagg!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.