Er käraste frilufts-ägodel

Vilken är er käraste frilufts-ägodel som du allra minst vill ska gå sönder eller på något annat sätt drabbas av skador? Jag tycker själv att mina tält är bland det käraste jag har, även om dunsäckarna har vandrat stadigt på skalan nu (dun är både trevligt varmt och dyrt).

Köket tål stryk och är jag inte speciellt försiktig med.. ryggsäcken likaså.

// Jocke
 
Microfleccetröja Everest, fast nu efter 7-8 års flitig användning så börjar den bli sliten...
Kaffethermosen, följer alltid med
Bilen, tar mig till äventyren
 
Triangia arctic, mina träskedar

Ja det som är kärast är ju sådant som är svårt/omöjligt att återskaffa.

Mitt triangia Arctic är ju svårt att få tag på om det skulle försvinna, sedan ligger en träsked som jag fick av en vän för många år sedan väldigt speciell, den har jag ju tappat bort tyvärr.

Sen har jag några hemgjorda knivar jag har fått och de tar jag inte med mig ut, för jag vet att jag skulle bli så arg om jag tappade bort dem.
 
Hmm, förstår inte vad ni menar... är en kniv hemma i lådan så är det ingen kniv... Då är den ett konstverk.
En kniv skall brukas...
Ps: är väldigt nöjd med eka:n du förslog åt mig dePaul, riktigt bra kniv.



Men, min bästa grej är helt klart Hillebergstältet, vill verkligen inte att något skall hända med det.
 
Tältet ett Fjällräven Thermo G-66, samt kniven jag köpte 1975, och som tålt hårda påfrestningar som vedklyvning. den har följt med på alla strapatser
 
Min Nikon D70 helt klart.
Det gör också tyvärr att jag har svårt att platsa som lättviktspackare.......
Men jag jobbar på det!
 
Hmm, förstår inte vad ni menar... är en kniv hemma i lådan så är det ingen kniv... Då är den ett konstverk.
En kniv skall brukas...
Ps: är väldigt nöjd med eka:n du förslog åt mig dePaul, riktigt bra kniv.



Men, min bästa grej är helt klart Hillebergstältet, vill verkligen inte att något skall hända med det.
Du har förståss rätt. Men likväl har jag svårt att börja slita på de bättre pjäserna i min samling :).

~Paul~

PS Trevligt att jag kunde hjälpa till med knivvalet och att du är nöjd!
 
Min käraste friluftspryl är nog ändå min (ur-)gamla gröna Gleipnerjacka. Tyvärr kan det hända att den måste pensioneras, eftersom dragkedjan inte vill vara med längre. Om jag inte lyckas byta den själv, alltså. Laddar upp för ett försök snart.
 

Bilagor

  • PICT2571.jpg
    PICT2571.jpg
    299.6 KB · Visningar: 510
Jag går på ren kostnad: tältet är dyrast.

Sovsäcken är iofs inte dyrast, men den tar jag nog hand om bäst pga att den måste vara hel, torr, fluffig etc..

Men min egen kropp är prio ett. All träning går i princip ut på att spara knän, fötter & rygg. Packningsvikten minskas av samma skäl.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.