Den mest onödiga frilufts-prylen?

Här en lánk till vad nágra amerikanska prylgalningar anser vara deras mest onödiga resp. värdelösa pryl..

http://www.summitpost.org/show/mread.pl?f_id=27&t_id=3803

Kanske kunde sporra till en dylik trád hár pá Utsidan?

Personligen ár jag osáker... kanske det teflonbelagda trekkingparaplyet, vissrligen litet och smidigt, men som med nöd och náppe knappt tácker den centralaste delen av huvudknoppen i uppfállt láge...

Mvh / mats
 
Jag läste bara igenom första sidan där, och många av grejerna verkade ju mest handla om handhavandefel... En grej blir väl inte automatiskt dålig bara för att man inte klarar av att hantera den? I såna fall måste de som har tummen mitt i handen ha MYCKET skräp...:)
 
- Skaljackor med Windstopper (HA!)

- Kommandoknivar

- Alla prylar man köper som man lika gärna kan få gratis (vattenflaskor, bestick, tallrikar)

- Ihopfällbara nubbeglas i gummi. Men nån gång SKA jag ta med mina och verkligen använda.
[Ändrat av Nordesjö 2004-08-23 kl 15:47]
 
Nordesjö; sa:
- Skaljackor med Windstopper (HA!)

- Kommandoknivar

- Alla prylar man köper som man lika gärna kan få gratis (vattenflaskor, bestick, tallrikar)

- Ihopfällbara nubbeglas i gummi. Men nån gång SKA jag ta med mina och verkligen använda.
[Ändrat av Nordesjö 2004-08-23 kl 15:47]

Martino:

Vad sjuttsingen är Skaljackor med Windstopper (HA)? är (HA) en modell-beteckning? Eller betyder det att du VILL HA? Eller att du redan HAR? Skriv lite tydligare, pojk!

Dock, det enda som verkar platsa ur din lista ár de ihopfállbara nubbeglasen i gummi, eftersom det är nàgot du har själv, ju, samt som sannerligen verkar onödigt.. (det är ju bara att halsa, ju). För inte har du válan kommando-knivar???

Mvh, Massflow
 
Matsflow

Malindo (Mats Lindholm) skrev:

Vad sjuttsingen är Skaljackor med Windstopper (HA)? är (HA) en modell-beteckning? Eller betyder det att du VILL HA? Eller att du redan HAR? Skriv lite tydligare, pojk!

Tydligare version för medelålders män:
"Skaljackor med Windstopper. Ha (som i Ha ha ha fast kortare)! Så fick jag ännu en chans att berätta för alla hur korkat det är att sätta ett vindtätt men inte vattentätt dyrmembran i en jacka vars yttertyg redan är tillräckligt vindtätt. Men i fleece är det ju ok."

Dock, det enda som verkar platsa ur din lista ár de ihopfállbara nubbeglasen i gummi, eftersom det är nàgot du har själv ... För inte har du válan kommando-knivar???

En svart Cold Steel SRK. :)
srk_sm.gif


(Den satt i bältet första månaden under tjänstgöring i fd Jugoslavien. Användes aldrig. Byttes mot en Gerber Multiplier vilken användes dagligen.)

Men vem sade förresten att man måste äga prylen för att inse att den är onödig?
[Ändrat av Nordesjö 2004-08-23 kl 16:32]
 
Re: Matsflow

Nordesjö; sa:
Tydligare version för medelålders män:
"Skaljackor med Windstopper. Ha (som i Ha ha ha fast kortare)! Så fick jag ännu en chans att berätta för alla hur korkat det är att sätta ett vindtätt men inte vattentätt dyrmembran i en jacka vars yttertyg redan är tillräckligt vindtätt. Men i fleece är det ju ok."

Jag hàller faktiskt med dig här, pojk. Sjálv äger jag ingen dylik.. förmodar att det är GTX WS SS du âsyftar?


[
En svart Cold Steel SRK. :)
srk_sm.gif


(Den satt i bältet första månaden under tjänstgöring i fd Jugoslavien. Användes aldrig. Byttes mot en Gerber Multiplier vilken användes dagligen.)

Till vad??! :p

Matsflow
 
De mest onödiga friluftsprylarna är de som ligger i en garderob, medans deras ägare sitter på Utsidans forum och skriver trådar om vilka märken som är bäst.

/Per
 
Re: Re: Matsflow

Malindo; sa:
Jag hàller faktiskt med dig här, pojk. Sjálv äger jag ingen dylik.. förmodar att det är GTX WS SS du âsyftar?

SS som i softshell? Ja, jo, men mest menar jag de jackor som har helt vanligt "vindtyg" som de envisas med att trycka in WS i. Alltså 50 procent av Tierras och Haglöfs sortiment :)

Byttes mot en Gerber Multiplier vilken användes dagligen.

Till vad??! :p

Skära kartor, plocka ut häftklamrar ur väggar, klippa stängsel och andra lika stridsiga saker.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.