Enmanstält, lätt och funktionellt !!

TACK!!!

Jag tackar alla för era åsikter, nu har jag äntligen bestämt mig och det blir ett Hilleberg Akto (rött). Önskar er alla en trevlig sommar.
/ Eva Harrysdottier Wannerberg

öringen; sa:
ktm_adventure; sa:
Hejsan!
Har ett Halti multisport tält som är löjligt lätt och smidigt att ha med sej.
Perfekt om man som jag prioriterar vikt.
Väger bara ca 1.4kg, kan göras lättare. Måtten ihoprullad är bara 15x50 cm. Titta in på halti hemsidan, tältet heter multisport 1400. Ett finskt märke med mycket hög finisch. Är nöjd.

Har du möjligtvis en direktlänk, för jag hittar det inte.

http://www.halti.fi/dynamic/2/productdetail/4/1/22/1709.html

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
MSR kanske

Hej. Min väninna har köpt 1-manstältet MSR Hubba. Inner- och yttertält på tillsammans 1,8 kg. Hon provade ut det under 4 nätter på ett regnigt och blåsigt Lofoten förra veckan och är mycket nöjd. Det är dock inte ett helårstält eftersom yttertältet inte har klaffar eller går ända ner till marken.

Jag vet inte var i Sverige detta säljes, kanske du i såfall kan köpa det på nätet.
Mer info på: http://www.msrgear.com/tents/hubba.asp

Maria

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips