Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Enkelt friluftsliv...
- Trådstartare Skogsstjärnan
- Start datum
Med det fina inlägget så tror jag vi nu går och funderar på andra mer viktiga frågor.Jovisst.
Personligen tycker jag inte att vare sig yxa eller tändstål har med ”enkelt friluftsliv” att göra.
Det är väl snarare att packa med lite fika och gå på en promenad. Och det passar väl den rutiga ryggsäcken jättebra till. 😊
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tråden startades med en stor bild och des eventuella packning med friluftsgrejer om jag har fattat det rätt. Om mitt inlägg ovan uppfattas som härskarteknik ber jag om ursäkt.
huu, vadå härskarteknik? Förstår inte. Du har bara på ett bra sätt beskrivit dina synpunkter. Precis som flera andra här. För min del var det bara en reflektion utifrån mitt sätt att se friluftsliv mm. Nu har jag lärt mig en del och det är ok. Vi går vidare och vi behöver inte grotta ner oss mer kring detta.
För övrigt vet jag inte riktigt vad härskarteknik betyder men det låter inte bra men känner inte mig så där påhoppad av någon härskare. Att fundera över vår värld av idag behöver inte betyda världskrig...🤭😊😄
Nja du menar arbetsläger som Kina kallar för omsskolning så ja dom är många........som jobbar gratis och får en skål med soppa så dom överlever en dag till med symaskinen.Nja, produktionerna flyttas mer och mer norrut. I norra Kina är folk fattigare. Där går det fortfarande att hitta folk som vill sy.
Citat Utemats:
Jag vet inte varför man ska haka upp sig på att en liten ryggsäck kostar 1400 konor?
Slut citat
Man har väl ändå rätt att reagera när någon startar en tråd som den här?
Sedan kan man fråga sig varför någon "hakar upp sig" men du har säkert sånt som du hakar upp dig på också. (T.ex. hakar du upp dig på att jag tycker priset är orimligt och ger uttryck för det.)
Som jag skrev så är det ju upp till den som vill ha den att gå och köpa den.
(Rolls Royce är också löjligt dyrt anser jag!
)
Jag vet inte varför man ska haka upp sig på att en liten ryggsäck kostar 1400 konor?
Slut citat
Sedan kan man fråga sig varför någon "hakar upp sig" men du har säkert sånt som du hakar upp dig på också. (T.ex. hakar du upp dig på att jag tycker priset är orimligt och ger uttryck för det.)
(Rolls Royce är också löjligt dyrt anser jag!
Senast ändrad:
I så fall är ju den rutiga Kånken ett bättre val. Den bränner ju i alla fall inte hjärnceller.Då har du 1500 kr kvar, det räcker till 100 st 7.5% ölburkar.![]()
Ja, jag håller ju med dig i princip. Min poäng var ju att det inte är något särskilt med just Fjällrävens ryggsäck, utan mer en princip för hur vår konsumtion fungerar rakt igenom.Citat Utemats:
Slut citat
(Rolls Royce är också löjligt dyrt anser jag!)
För månmga många år sedan så köpte den där lilla säcken på loppis för 20kr och ännu håller den fast jag använder den mycket varje sommar. Lagom stor och ha lite saker i när jag drar iväg med motorcykeln då och då varje sommar bland annat.
Fast är det inte bättre (mer miljövänligt) att köpa en sprillans ny ryggsäck och fotvandra med den, än att köpa en gammal rygga på loppis och köra runt med den på en motorcykel?För månmga många år sedan så köpte den där lilla säcken på loppis för 20kr och ännu håller den fast jag använder den mycket varje sommar. Lagom stor och ha lite saker i när jag drar iväg med motorcykeln då och då varje sommar bland annat.
Nu var det inte miljön jag var ute efter utan om kvaliten var bättre på dom där säckarna förut?....är urless på dessa miljö mupparna som vill höras överallt.Fast är det inte bättre (mer miljövänligt) att köpa en sprillans ny ryggsäck och fotvandra med den, än att köpa en gammal rygga på loppis och köra runt med den på en motorcykel?
Instämmer eller som i min ungdom +15 år. När man packade ryggan, ett 2-mannatält, lina, krok, mask och sänke el. ett kastspö, lånade föräldrarnas båt vid sommarstugan, rodde över sjön och vandrade upp till en källsjö som hade förbindning med sjön vid föräldrarnas stuga. Fiskade upp sin egna mat. Vid annat tillfälle så sov jag under bar himmel i en sovsäck. Myggbiten som sjutton på morgonen när jag vaknade.Enkelt friluftsliv när jag var ung, man satt på handskarna, hade en thermos i ena ytterfickan och ett smörgåspaket i den andra, gick ut och satte sig vid något litet vatten, var tyst en tjugo minuter till livet började igen och försökte bli en del av det, utan att märkas. När man sett en del av det, ta sin fika och sedan gå hem igen. Inte behövdes det utrustning för det, det var bara att gå in i skogen.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg