Med riktig mat kommer man ca 1,5-2 timmar. Sen är musklernas glykogenförråd slut och då gör det ont att springa/cykla. Disel-Bosses recept för randonnörer är säkert bra men själv föredrar jag en lättare bas än lättmjölk till sockret. Otrevligt att spy o'boy-mjölk medan man springer.Sportdrycker förstör effekten av träning!
Banan och pengar till fika i bakfickan. Vatten i flaskan, möjligen med en nypa bordssalt+citron sommartid.
Riktiga randonneurer kör med lättmjölk och O'boy i kamelbaken (enligt Bosse-Disel)!![]()
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
energi drickar??? hjälp :)
- Trådstartare liquidmonkey
- Start datum
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Vitargo är den bästa sportdrycken för landsvägscykling jag provat. Bättre tryck i pedalerna och utebliven hammare.
/Matias
Kan bara hålla med,funkar för LD paddling oxå
/Janne
Kör jag längre än ca 8-9 mil och det är lite tempo så blir det vitargo(om tävling + ev bar/gel) som jag tycker är lite mer konsistens i än många andra märken/kräver dock noggrannare vispning för att slippa klumpar.
Blir det långpass + 15 mil så kan det sitta bra med en banan eller liknande matigt. om det finns tid för sådant.
Har provat olika safter men det funkar ej på mig.
Det bästa rådat är nog att prova sig fram då det är ytterst personligt
Blir det långpass + 15 mil så kan det sitta bra med en banan eller liknande matigt. om det finns tid för sådant.
Har provat olika safter men det funkar ej på mig.
Det bästa rådat är nog att prova sig fram då det är ytterst personligt
Svag saft i ena flaskan, vatten i den andra funkar bra för mej. Är inte förtjust i sportdrycker, men Maxim och Enervit tolereras hyfsat av min mage.
Hälsn. BM
Hälsn. BM
enbart naturliga ingredienser?
Är det någon som känner till om det finns någon sportdryck som inte innehåller syntetiska tillsatser, såsom Aspartam (E951), acesulfamkalium (E950), olika glukonater (E576-E579) etcetera eller är man hänvisad till egna blandningar där man har full kontroll?
Är det någon som känner till om det finns någon sportdryck som inte innehåller syntetiska tillsatser, såsom Aspartam (E951), acesulfamkalium (E950), olika glukonater (E576-E579) etcetera eller är man hänvisad till egna blandningar där man har full kontroll?
Ursäkta
men var hittar du rena råvaror. Livsmedelsindustrin säljer ju inte via hyllorna.....
men var hittar du rena råvaror. Livsmedelsindustrin säljer ju inte via hyllorna.....
Ekologisk saft
Tack för konstruktivt svar Junioren. Jag har provat att blanda ekologisk fläderblomssaft, vatten och pyttelite salt med hyfsat resultat. Efter att ha läst innehållsförteckningarna för kommersiella sportdrycker blir jag mer och mer övertygad att min egen blandning nog trots allt inte är ett så dumt alternativ.
Tack för konstruktivt svar Junioren. Jag har provat att blanda ekologisk fläderblomssaft, vatten och pyttelite salt med hyfsat resultat. Efter att ha läst innehållsförteckningarna för kommersiella sportdrycker blir jag mer och mer övertygad att min egen blandning nog trots allt inte är ett så dumt alternativ.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg