En bra rygga är allt man behöver.

En sann UL-vandrare väljer Vulcan

Som sann Vulcanist fäller jag en liten glädjetår när jag läser om mannen som bara har en enda utrustningsdetalj när han ska vandra genom hela Storbritannien - och väljer en Berghaus Vulcan.

5b958cac.jpg

http://www.expressen.se/index.jsp?a=301463

81962.jpg

[Ändrat av Nordesjö 2005-06-16 kl 17:28]

Undrar om inte bilderna säger en del om den mentala statusen hos Vulcanister ;-)
Verkar dessutom behöva en rejäl skumpa för att stâ ut.

Fjollrave Gyro -76 skarejuvaraju

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

avslutad210712

Gäst
Med tanke på att ryggsäcken är den enda utrustningsdetaljen så ser den väldigt uppblåst ut.

Sanningen är väl att som varje sann nudist/naturist så har han fyllt sin säck med ett Hillebantält, ett par Lundibanskor och ett Primusian bensinkök.

Fast han behöver i alla fall inte läsa tråden om luftiga kalsonger om man säger så.

Ja, allvarligt talat undrar ju vad snubben har i sin stora rygga. Knappast ombytet.
Undrar om han får ha regnkläder. Fleecetröja?

Jag tycker det är rätt fränt att han kör kommando - ibland när man går känner man ju att kläderna bara är i vägen, och kallt är det inte medan man går.

Skulle dock vilja se honom vandra genom en norrländsk skog i juli. "Myggor är bara naturligt, inget att vara rädd för".

Re: En sann UL-vandrare väljer Vulcan

Nja, han hade kanske inte råd till någe mer när han införskaffat ryggan. Han lär i vart fall inte behöva bry sig om att bli svettig om heligheterna för att han har kallingar som inte andas. :)

Jag tycker att UL:andet gått lite för långt med det här, även om jag inte riktigt fattar det där med platypus i form av champagneflaska. Snälla Martin, omsätt inte detta i praktiken och bespara oss synen av dig komma vandrandes i bara mässingen genom fjällen i sommar. Vi är bara människor. :)

Å så ska de va en Alaska om de ska va.
Peter

Re: En sann UL-vandrare väljer Vulcan

Nordesjö; sa:
Som sann Vulcanist fäller jag en liten glädjetår när jag läser om mannen som bara har en enda utrustningsdetalj när han ska vandra genom hela Storbritannien - och väljer en Berghaus Vulcan.

5b958cac.jpg

http://www.expressen.se/index.jsp?a=301463

81962.jpg

[Ändrat av Nordesjö 2005-06-16 kl 17:28]

Ja man behöver ju inte ställa frågan vad han har i ryggan i varje fall.

Den är naturligtvis fylld med UL-kalsonger!

:)

//J

avslutad210712

Gäst
haskell; sa:
avslutad210712; sa:
Med tanke på att ryggsäcken är den enda utrustningsdetaljen så ser den väldigt uppblåst ut.
Jag tror att han har fyllt ryggsäcken med Champagne och andra ädla drycker. ;)

Tja det vore väl helt i linje med Nordesjö's linje att lättare utrustning ger utrymme för lyxigare mat och dryck :)

avslutad210712; sa:
haskell; sa:
avslutad210712; sa:
Jag tror att han har fyllt ryggsäcken med Champagne och andra ädla drycker. ;)

Tja det vore väl helt i linje med Nordesjö's linje att lättare utrustning ger utrymme för lyxigare mat och dryck :)

Av bilderna tycker jag han skall ta med sig en rakhyvel också. Det går åt mycket UL-torrschampoo att hålla en sån där ragg ren från turbogröt! :)

Peter

Re: Re: En sann UL-vandrare väljer Vulcan

81962.jpg

jag tror ni missat essensen i det hela.. det handlar inte om grejer utan om lycka, har någon sett en lyckligare karl förr?

Han var tydligen nån slags fd elitsoldat... Kan du kommentera det, Putte? När du knallar omkring med din Vulcan, vad för kläder har du då (inte) på dig? :)

/Håkan

Håkan K; sa:
Han var tydligen nån slags fd elitsoldat... Kan du kommentera det, Putte? När du knallar omkring med din Vulcan, vad för kläder har du då (inte) på dig? :)

/Håkan

blir man så lycklig av sprit och rumpan bar så torde det vara värt att prova.. man kanske skulle gå ut i mässingen?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips