Elbrus, sommaren 2013, någon som är sugen?

Datum???

Hej

Jag har en del erfarenhet av glaciär vandring i alperna och att gå i replag. Jag är väldigt intresserad av att hänga på till elbrus. Vilka datum hade ni tänkt åka?

Mvh

Micke

Spännande! Har ni övervägt att ta den östra leden? Lite längre men en betydligt mer fantastisk upplevelse. Den kräver ju dock en glaciärpassage.

Ja, jag hade gärna tagit östra leden. Men just pga. glaciärpassage kommer vi inte göra det.

Avresa ej spikat exakt, men lutar mot 15e Juli ev. 20e eller mittimellan!

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Hej !!

Hittade just tråden, är ju rätt sent ute men jag planerar Elbrus jag med! Kommer ni åka i mitten av Juli? Hade varit grymt att vandra med några!

Elbrus 2013

Hej !!

Hittade just tråden, är ju rätt sent ute men jag planerar Elbrus jag med! Kommer ni åka i mitten av Juli? Hade varit grymt att vandra med några!

Det var ju kul att se att vi blir några som skall till Elbrus i mitten på Juli.
Själv så åker jag 13/7 och kommer fram till Cheget 13/7 på kvällen om jag hittar några att dela transporten från Mineralnye vody med annars dyker jag upp 14/7 i Cheget.
MVH Roger

Kul,
Du får väl hålla ögonen öppna efter ett gäng på fyra :) Vi blir hämtade från Mineralnye Vody av Pilgrim tours när vi kommer dit.

/Frank

Antar att vi kommer ett dygn efter dig och vi hade väl tänkt ta normal leden.
/Frank

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips