Elbrus, sommaren 2013, någon som är sugen?

Datum???

Hej

Jag har en del erfarenhet av glaciär vandring i alperna och att gå i replag. Jag är väldigt intresserad av att hänga på till elbrus. Vilka datum hade ni tänkt åka?

Mvh

Micke

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Spännande! Har ni övervägt att ta den östra leden? Lite längre men en betydligt mer fantastisk upplevelse. Den kräver ju dock en glaciärpassage.

Ja, jag hade gärna tagit östra leden. Men just pga. glaciärpassage kommer vi inte göra det.

Avresa ej spikat exakt, men lutar mot 15e Juli ev. 20e eller mittimellan!

Hej !!

Hittade just tråden, är ju rätt sent ute men jag planerar Elbrus jag med! Kommer ni åka i mitten av Juli? Hade varit grymt att vandra med några!

Elbrus 2013

Hej !!

Hittade just tråden, är ju rätt sent ute men jag planerar Elbrus jag med! Kommer ni åka i mitten av Juli? Hade varit grymt att vandra med några!

Det var ju kul att se att vi blir några som skall till Elbrus i mitten på Juli.
Själv så åker jag 13/7 och kommer fram till Cheget 13/7 på kvällen om jag hittar några att dela transporten från Mineralnye vody med annars dyker jag upp 14/7 i Cheget.
MVH Roger

Kul,
Du får väl hålla ögonen öppna efter ett gäng på fyra :) Vi blir hämtade från Mineralnye Vody av Pilgrim tours när vi kommer dit.

/Frank

Antar att vi kommer ett dygn efter dig och vi hade väl tänkt ta normal leden.
/Frank

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4 Beta

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips