El i brallan

Heidbacka; sa:
Jag hade tänkt mej råd om något slags antistatbehandling men är väl ändå som senaste bl.a. säger att plast är plast så. När nuvarande Haglöfs är utslitna så blir det att se sig om efter ylle. Hoppas de är lika lätta som fleece. Finns det också ylleställ av 100% ylle?

Vad gäller vik/värme relation så finns det inget som klår två av mina stickade tröjor, mormors fabrikat. Jag skulle nog säga att det är den bästa saken du kan få tag på, sen om man har nogon så är nog duktig på att sticka så tunt och kan få tag på sådan speciell ull är ju en annan fråga. Tyvvär använder jag inte mina så mycket för de är för varma.
Om du mer är ute efter någont som ska vara närmats huden så kan man ju bara säga SIDEN! Bättre finns inte, jag har fått låna sötnosens brallor och måste bara he egna, jag är fast så att säga.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips