Efterlyses: En strandsatt vandrares guide till självvård, första hjälpen och överlevnad (e-bok)

Just det, Calibre lär ska kunna knäcka Readium också med hjälp av nåt tillägg. Men det funkar inte här. Nån slags pinkod efterfrågas. Möjligen är det nåt när man får när man köper en ebok i USA eller nåt, men det är inget bibioteket tillhandahåller.
Ah tråkigt att höra att det blir krångligare med biblioteksböcker...
Jag försökte knäcka LCP men det funkade aldrig för mig. Hojta om du lyckas 😊

Kan meddela att flera bibliotek i sverige även är anslutna till overdrive/libby vilket är integrerat i kobo läsplattor sedan flera år tillbaka.
Kanske finns det hopp där. Vet du vilka bibliotek?

Innebär försämringen nu i sommar att bibliotek som har rättigheter att låna ut e-böcker sedan tidigare inte längre kan göra det till Koboanvändare?

Thure

Kanske finns det hopp där. Vet du vilka bibliotek?

Innebär försämringen nu i sommar att bibliotek som har rättigheter att låna ut e-böcker sedan tidigare inte längre kan göra det till Koboanvändare?

Thure
Sent svar då jag är dålig på att vara aktiv här.

Jag vet inte om det finns någon lista att rulla i, däremot kan man på libby söka efter bibliotek och se om det dyker upp.

Man kan även använda kartan men hur bra den fungerar i sverige vet jag ej (https://libbyapp.com/interview/locate-library/map#locateLibraryOnMap)

Vet inte säkert vilken "försämring" du menar, den gamla overdrive-appen för smartphones byttes ut mot en ny libby-app och hemsidan bytte namn om det är vad du menar, om det är readium LCP så påverkar det i regel inte lån via overdrive/libby då det är separata metoder att låna ut böcker på.

Jag vet att Göteborgs bibliotek är anslutet till overdrive/libby

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg