Efterföljare till Garmin 60Csx?

Känner ni till om det annonserats om någon efterföljare till 60csx? Jag tycker det verkar som om priserna sjunkit relativt mycket den senaste tiden, även bland de som säljer "svenska" gps:er med garanti etc. Nu senast Outdoor-experten som har den för drygt 4000:-. Jag funderar nu faktiskt allvarligt på att göra slag i saken och införskaffa mig en sådan. Även om jag fortfarande velar mellam Gamin 60csx och Magellan XL. Men det skulle ju inte kännas så kul om Garmin strax därefter kommer ut med en ny modell med större fönster (som ju är Magellans största fördel).

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Efterföljare till 60CSx

Hej!
Tror knappast att Garmin kommer med någon ny modell på länge. Tänk på att ju större display desto mer effekt drar den. Displayen är ju en riktig effektslukare. Magellanmodellen du nämnde har fyra AA-batterier till skillnad mot Garmin 60CSx som har två.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips