Efterföljare till Garmin 60Csx?

Känner ni till om det annonserats om någon efterföljare till 60csx? Jag tycker det verkar som om priserna sjunkit relativt mycket den senaste tiden, även bland de som säljer "svenska" gps:er med garanti etc. Nu senast Outdoor-experten som har den för drygt 4000:-. Jag funderar nu faktiskt allvarligt på att göra slag i saken och införskaffa mig en sådan. Även om jag fortfarande velar mellam Gamin 60csx och Magellan XL. Men det skulle ju inte kännas så kul om Garmin strax därefter kommer ut med en ny modell med större fönster (som ju är Magellans största fördel).

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Efterföljare till 60CSx

Hej!
Tror knappast att Garmin kommer med någon ny modell på länge. Tänk på att ju större display desto mer effekt drar den. Displayen är ju en riktig effektslukare. Magellanmodellen du nämnde har fyra AA-batterier till skillnad mot Garmin 60CSx som har två.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips