Echo ,ok eller absolut inte?

I höstas köpte jag ett par Echo gore-tex vandrarkängor som jag använt som vinterkängor. Funkat bra. Swung i steget, känns stabila.Halvhöga , till fotknölen ungefär.Gått ganska långt med dom, det gick bra.
Nu tänkte jag för första gången fjällvandra, andra eller tredje veckan i augusti. Har aldrig gjort det tidigare.
Duger mina echo eller bör jag köpa bättre?
Echo var ju ett bra märke förr i tiden, vet inte hur det är nu. Sedan vet jag inte om deras vandringskängor kvalificerar sig som riktiga vandringskängor eller om de är billiga rip-offs.
Jag vet att alla fötter är olika och så, men man kan ju ändå ha glädje av andras erfarenheter. Lundhags (eller något likande) brukar ju vara det märke folk rekomenderar, men echo kanske duger?
Vill ju få en så bra första gångs upplevelse som möjligt.
Någon som känner till echo?

Om du trivs i dina Ecco-pjuck kan du gott använda dem till fjällvandring. Kontrollera att de inte tar in vatten, fodrade kängor är knepiga att torka i fält. Annars får du helt enkelt tänka på att inte gå där det är alltför blött och passa på att torka kängorna om du tittar förbi någon fjällstuga. Glöm inte att fetta in eller vaxa kängorna!

Man behöver inga värstingprylar för att fjällvandra!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips