Dykning i Sverige

• Trådstartare dempwolf@dellenstugan.x.se (Reimond Dempwolf)
  • Start datum

dempwolf@dellenstugan.x.se (Reimond Dempwolf)

Gäst
Vart finns det lämpliga dykvatten i Sverige?

Bra dykvatten

Är du i första hand ute efter bra naturdyk, bör du nog i första hand titta på den bohuslänska kusten. Det finns gott om bra dykcentra där samt "dykbåthotellet" Conatus där man bor och äter gott samtidigt som man blir transporterad till olika dykplatser.

Är du mest intresserad av vrak, är det nog Östersjön som gäller. Men det har mindre sevärt marint liv (jämfört med bohuslän).

Ps ta kontakt med lämpliga dykcentra i det område du är intresserad av. De KAN många bra dykplatser, samt anordnar många dykutflyckter.

/Niklas

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Måste stryka under

Att Conatus erbjuder höjdardykning.
Otroligt fina dykplatser, schysst service och gemytlig stämning.

Suveränt att bara kunna ställa flarran för fyllning, slappa lite innan maten är klar, sedan hoppa i för nästa dyk.

Den hängivne hinner med fyra dyk om da´n - utan problem.

Och det är inte speciellt dyrt heller (om man ser till vad man får för pengarna)
/p

Bra Dykvatten

Du har ju Dellen inpå knutarna !
Jag ser på din e-mailadress att du bor i området. Jag bor själv i Delsbo och kan tipsa dig om dykplatser. Företrädelsevis vrakdykning. Jag har själv skrivit en del om vrak i Hudiksvall, det är väl närmast. Men om du vill kan du maila mig för mer information
Min e-mail: gorani@swipnet.se

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips