Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag ska till Goa i Indien två veckor i januari. Är det någon som vet nått om dykningen där? Åker inte dit för att dyka men vill ändå prova på några dyk där....
Jag tror inte att Goa är det hetaste stället i indien för att dyka då det till största del är en låååång skön sandstrand, jag såg inga företag som såg ut att hålla på med sånt... men det var iofs 7 år sedan.
Hur var det med dykmöjligheterna i Goa? Jag har just börjat snorkla och skulle gärna vilja ägna en del av semestern i Goa åt snorkling. Är det bara sandstrand och grumligt vatten, eller finns det bra snorklingsvatten? Utflykter med båt till korallrev eller liknande? Tacksam för tips.
Hej, va uppe nordväst om bombay, nära Diu för några få år sen, men dessvärre så var det ingen bra dykning där heller. Östsidan av Indien kanske är bättre?
Jag har varit i Goa (Fort Aguada i södra Candolim) på semester och tog med snorkelgrejorna. Det var riktigt dåligt! Vattnet var så skitigt (!) att när man gick upp så var man täckt av en brun hinna. Åkte också ut till en ö med utfärdsbåt men där var inte heller bra. Följ tidigare tips och åk någon annanstans om resans mål är snorkling i varma vatten. Är målet att se Indien kan jag rekommendera Goa som är ett lätt sätt att lära känna ett turistanpassat Indien. Hit åker många indier på semester.
Jo det går att dyka i goa. jag var där för några veckor sedan, och gjorde några dyk. Det finns ett bokningscenter och de har en massa olika aktiveter som dykning ,snorkling. De ligger i calancute och de heter, "WEST COST TRAVELS". Dyk företaget heter Barracuda Diving.
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...