Dykning i Hua Hin, Thailand?

Hejhej,

Någon som har dykt i trakterna kring Hua Hun, Thailand? Jag har tänkt hinna med några lätta dyk när jag är där senare i vår, utan krav på spektakulära vrak eller korallrev. Om någon har erfarenhet av dykcenter därikring vore det kanon.

Har googlat & yahooat men det går trögt. Närmsta jag funnit är "Absolut Wreck Shop", som håller till 150 kilometer söder om Hua Hin, blir ju mycket åkande om man vill dit separata dagar. Om det är enda stället får jag väl boka en hydda några dagar därnere.

Jag var där för två år sedan, och så här på rak arm, så kommer jag inte ihåg att det fanns några dykcenter i Hua Hin. Inte som i Krabi i alla fall där det finns ett vart 50:e meter.

Jag blev själv lite besviken på Hua Hin, kanske mest för att jag bodde på ett otrevligt ställe mitt i centrum. Stranden var väl ingen höjdare i jämförelse med andra stränder i Thailand, dykmässigt sett alltså.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Durin; sa:
Jag var där för två år sedan...

Tackar Patrik. Det verkar som jag får bege mig söderut en bit i alla fall för att damma av certet. Iofs trevligt att resa runt lite. Kommer bo privat i Hua Hin & ha tillgång till en "motobike" så vi når vettiga stränder kvickt, ska nog funka.

Hua Hin

Hej!
Hittade du något ställ att dyka på i närhete av Hua Hin? Ska vara där nere i 6 månader och vill inte behöva ta mig till Phuket/Krabi för att undehålla min dykning.

Hej, oj det var en sen fråga i denna tråd! Japp, vi åkte ner till "Ban Krut" en bit söder om Hua Hin och var helt nöjda med det. Var väl där 3 dagar tror jag. Dykcentrat sköts av en dansk kille som heter Allan; http://www.absolutwreck.com/ Helt ok dykning, med fina fiskar osv. Tyckte det var minst lika trevligt som dykningen utanför Koh Samui som vi gjorde senare under den resan.
Ett lugnt ställe med beach huts och (då i alla fall) inte alls packat med turister.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips