Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
*skratt*
Blev själv rätt förvånad när mailet kom!
Med några år på nacken innom dykningen så är jag fortfarande helnöjd med min vyper (suunto) som jag köpte redan innan ow-kursen var slut...
Klarar alla mina behov även när jag har börjat köra med nitrox.
Däremot är nog allt annat utbytt i utrustningen.
Efter att precis tagti cert måste jag säga att dykdator underlättar en hel del. Självklart måste man ju fortfarande kunna tabellerna, men de är ju trots allt väldigt odynamiska.
En bra idé är nog att vänta med dykdator tills man fått lära sig teorin bakom multilevel och "the wheel" (AOW). Det blir rätt stor skillnad annars i tider mellan vad du räknar ut med tabellen och hur länge dykdatorn säger att du kan vara nere.
Annars har jag själv en Suunto Vyper som jag är väldans nöjd med.
Gränslandet är en av de största vildmarkerna i södra Skandinavien. Det ligger i hjärtat av vår stora halvö, så långt borta från havskusterna man kan ...
3 kommentarer
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
1 kommentar
I fredags hade vi varit gifta i 10 år. Det ville vi fira. Vi gifte oss i ett naturreservat utanför Uppsala, så ett firande i naturen skulle passa. Vi ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
6 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer