Dumm fråga: Vad har jag för en Kajak?

Hej - jag är rätt novice innom paddling - snarare greenhorn. Har dock paddlat en del men kan inte mycket om det då jag brukar hyra när jag kör ut med polarna.

Jag vann häromdagen en ny oanvänd Kajak och tyvärr står det inte på den vad det är för modell.... Jag vill gärna byta eller sälja den mot en MTB - har absolut ingen förvarings-möjlighet i stan. Grejen är dock men vet inte riktigt vad jag har för kajak - så det blir svårt att försöka att kränga den.

Därav 3 frågor till experterna:
1. Känner ni igen modellen?
2. Vad kan jag ta/få för pris?
3. vet ni vilken site som är bäst på att annonsera ut den på?

Tack för era tips i förhand.
Krille

Bilagor

• 3bild.jpg
    3bild.jpg
    56.7 KB · Visningar: 903
  • 4bild.jpg
    4bild.jpg
    26.1 KB · Visningar: 901
Står på den att de är en point 65, av packutrymmena att döma skulle jag säga sea cruiser.
Blocket lägger du med fördel ut den på, skulle tippa cirka 10000:-

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Den ser dock mer ut som Punch Red än Sunrise Orange som du skrev i annonsen, av bilderna att döma. Men vitbalansen kanske är helt galen. 13' kanske är svårt att få när vissa handlare kör halva priset på havskajaker just nu, men de får väl tiden utvisa.

Plakett inne i sittbrunnen?

Det finns inte en plakett inne i sittbrunnen där det står modell, serienummer och lite annat? Flera märken har det så.

Hur lång är den? Och hur bred. Om du mäter upp det så borde du ganska lätt kunna sortera ut vilken kajak från Point65 som du har vunnit.

Hej

Kajaken är en Point65 Seacruiser precis som någon ovan sa, mej veterligen den enda point plast kajak som har två fikaluckor...

/Pelle

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips