Dragkedjans längd på sovsäckar?.

Jag håller på att beställa sovsäckar från Roberts.pl

Vad för fördelar och nackdelar finns det med korta och långa dragkedjar runtom foten som på PDF bilden?.
Jag funderar att ha dragkedjan ända ner till foten så man kan använda som täcke ifall det skulle vara varmt men vilken av de tre är bäst? Jag har inga erfarenhet av det och är tacksam höra från er.

/J

Bilagor

• Sleeping_bag_zips.pdf
    105.5 KB · Visningar: 277
Jag har sovsäckar av modell 2 och 3. 3:an kan vara lite irriterande när det är varmt och man vill sticka ut fötterna.

1:an är ju mest praktisk, nackdelar är väl större risk för att dragkedjan fastnar och strular. Värmen behålls väl bäst med version 3.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
1an brukar sitta på sovtäcken och det är inte sovsäckar, det finns en än varmare modell med 1/3 blixtlås.
Mina säckar har de 3 senare typerna det fungerar väl.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips