Dragkedja

Var kan jag hitta en 180 cm lång dragkedja, till min tältkåta, i sverige? Känns lite dyrt att betala frakten från t.ex shelby. Några förslag?
 
Nej, det gör det faktiskt inte. Kanske i riktigt välsorterade butiker, men jag har inte lyckats hitta i Sundsvall, som ju ändå är rätt stort. Frågar man får man ett vemodigt leende "Tyvärr..." till svar...

3338 - jag har en beställning på G hos extremtextil.de. De brukar inte vara världens snabbaste på att leverera, men har i mitt tycke bra sortiment och hyfsade priser. Jag kan fortfarande modifiera ordern om du vill ha lite dragkedja.
 
Pratade med Hilleberg igår i ett annat ärende och frågade samtidigt om dragkedja. Dragkedjan blir en dyr historia inkl frakt och PF.

Har varit runt i tygbutikerna och även en sadelmakare här i Skellefteå men det de hade hemma var tunna dragkedjor ämnade för kläder och inte av den kvalite jag behöver. Alternativt så hade de inte något hemma pga den dåliga efterfrågan på den typen av dragkedjor.

Moskoselkåtan( http://www.moskoselkatan.se/ )var riktigt tillmötesgående och vänliga så jag köpte dragkedjan från dem. 180 cm inkl två löpare och"stoppar". Betalade endast 150:- inkl frakt.
 
Långa Vislon dragkedjor

Jag hoppar på tråden med en egen fråga.
Vet någon var jag kan få tag på, 120cm tvåvägs delbara Vislon dragkedjor.
Hälst i sverige eller finland. Jag kan inte påstå att jag gjort så mycket efterforskningar men har i vilket fall inte hittat några. Det måste inte heller var just Vislon men hälst
 
Jag hoppar på tråden med en egen fråga.
Vet någon var jag kan få tag på, 120cm tvåvägs delbara Vislon dragkedjor.
Hälst i sverige eller finland. Jag kan inte påstå att jag gjort så mycket efterforskningar men har i vilket fall inte hittat några. Det måste inte heller var just Vislon men hälst

Lite sent kanske...??

Köp en billig "skitsovsäck" och sprätta bort, eller en lite bättre och gör en quilt av det som blir kvar.


peter
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.