Do´s and dont´s på inneväggen

Du har aldrig klättrat va? Säkringar ser förjävliga ut efter tur ett.
Säkringar ja, men rep och sele kan se fin fina ut länge... Har själv hört shiny gear kommentaren i samband med nytt rep, sele och lite slingor... Då kan man ju undra lite...

Nä precis Mike! Kom fram ut garderoben nu, å erkänn att du aldrig klättrat!

http://www.utsidan.se/albums/list.htm?member=30868
Oops... påkommen nu... Ja, alla bilder är fejkade i photoshop. Det är inhyrda skåderspelare i alla mina bilder och det är proffsfotografer som tagit dem och sedan redigerat om dem alla... Jag sitter bara i soffan och dikterar.

Detta börjar bli dyrt nu, så det är bra att det kommit upp till ytan :)
 
Johan!
Hoppas denna tråkiga och rätt menlösa diskussion inte tar sig in i nästa nummer av Bergssport.
Det är klart att det bildas informella regler klättrare emellan och att det ytterst är ägaren till väggen som bestämmer reglerna som dom vill ha. Men så länge vi inte pratar om säkerhetsrisker eller ägaren vilja så finns det inga regler och det bör inte heller finnas några.

Vill man inte ha folk traverserandes under sig, säg till. (och se om någon bryr sig)
Tar någon repet före dig och har en picknick under det med sina kompisar, fråga om du får köra, eller om dom är klara snart. Eller försök hänvisa till någon regel. (och se om någon bryr sig)
Håll det för mycket kurser när ni ska klättra, prata med ägaren. (Och se om han bryr sig)
Sluta gnälla och bete er som folk så ska ni nog se att dom flesta av dom här låtsas problemen inte är problem.

I allmänhet skulle jag personligen skita rätt stort i era åsikter vid väggen.

Vilken arg och trist attityd du har, vem du nu är (tips:sluta vara anonym).

Vad är det du har emot att jag diskuterar detta (även om det var 2008)? Självklart bestämmer ägaren under vilka förutsättningar kursverksamhet har företräde. Personligen är jag kompis med samtliga gymägare i Göteborg och kan gärna ta det direkt med dem, men det är ju för att pejla vad mina medklättrare tycker som jag tar upp frågan. Men jag antar att du inte bryr dig.

John (jag heter inte Johan)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fjäll o vidder Qd´s !? Sportklättring 6
megge c r a s h p a d ? Sportklättring 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.