Diskussion angående Lundhags Motion serie

Hej på er ...

Jag är själv en mycket nöjd motion 100l ägare. Men jag saknar manualen till min säck ;) Dvs hur konfar man den absolut bäst. Tex det sitter ju två nivåer på spännen ovanför axlarna, vilket är bra i vilka sammanhang. Kan man konfa avbärarbältet på några shysta sätt som jag missat etc. Jag vill halt enkelt ha tips och räd på hur man kan göra en komplett säck bättre.

// johan

da_flower; sa:
Tex det sitter ju två nivåer på spännen ovanför axlarna, vilket är bra i vilka sammanhang?

...i de sammanhang människor är olika långa.
En person på 160 och en på 190 behöver ju olika höjd på toppstramarna, och de följer inte efter rygglängdsjusteringen.
Så egentligen borde det finnas tio alternativa nivåer.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Synd att det inte finns instruktioner på söäcken från lundhags, men finns det någon rekomenderad vinkel på toppstramarna ??

// Johan

toppstramarvinkel

topstramarna bör vara mellan 10-45 grader.
prova vad som passar dig bäst

Den största skillnaden är bärsystemet och framförallt höftbältet som är rörligt och följer med mer när man går (detta gäller Motion). Sen har även Motion serien löstagbara sidfickor, har för mig att de är fasta på V8 serien.

Rent material mässigt borde det oxå skilja något men det har jag ingen riktig koll på men det hittar du säkert på deras uppdaterade hemsida.

Mvh
Uffe "mycket nöjd motion ägare"

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips