Det svider i ögonen

när det regnar har jag då och då lagt märke till.

Men inte förrän i morse tror jag att jag förstår varför.

Det regnade rejält och plötsligt började vänstra ögat svida och smärta. Lite bättre efter gnuggning/blinkning men besväret återkom. Trodde att jag fått in något sandkorn från ett stänk från en omkörande bil men när det senare regnade ännu mera började bägge ögonen samtidigt att smärta och svida.

Drog mig till minnes att skummgummi/neoprenkuddarna på insidan av hjälmen varit ganska sunkiga. Kanske löser regnvattnet upp svettsalter i kuddarna som rinner ned i ögonen och irriterar? Någon av er som har några observationer eller reflexioner?

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har fått jevligt ont nån gång när jag spinncyklat eller styrketränat. Har förmodligen kliat mig i ögat efter att ha hållit i de förmodligen hyfsat ofräscha gummi/plastklädda handtagen. En gång för länge sen svullnade ögat upp så sjukt mycket så det blev akuten.

när det regnar har jag då och då lagt märke till.

Men inte förrän i morse tror jag att jag förstår varför...Drog mig till minnes att skummgummi/neoprenkuddarna på insidan av hjälmen varit ganska sunkiga. Kanske löser regnvattnet upp svettsalter i kuddarna som rinner ned i ögonen och irriterar?

Jag tvättar min hjälminredning så snart som hak- och kindremmar börjar frasa när man böjer dem....

Kan säga att butiksbiträdena brukar se rätt oförstående ut när man kommer in och frågar efter hjälmar med löstagbara remmar, men utifrån hur tvättvattnet ser ut så kan jag helt klart säga att det inte är nåt jag skulle vilja ha i ögonen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips