Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Desperat jakt på High point hat!

Jag har tappat bort min gamla vindtäta mössa och behöver en ny snabbt. Problemet är att ingen har en att sälja! Beanie hit och dit, jag vill ha en bra vindtät mössa, den behöver inte vara snygg.

Det jag letar efter är en av typen The North face High point hat eller motsvarande av annat märke (Outdoor Research, Haglöfs...). Altså en fleecemössa med vindtätt runt öronen. Inte tokdyr, max 350:- var kan jag köpa en? (Jag har stort huvud)

Nedan OR WS PERUVIAN HAT
83140_401_m.jpg

[Ändrat av Vandrare 2005-03-09 kl 08:57]

Borde ju finnas överallt.

Jag vet inte var du bor. Men är inte denna mössa typ en av dom absolut vanligaste som finns i alla friluftsbutiker överallt. Här i Götet finns dom nog på dom flesta friluftsbutiker iallafall. En annan schysst modell på samma tema är: Extermeties Windy Took.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Öhhhhh....

Tack, men om ditt svar hade stämt så hade jag ju inte frågat.... Förut fanns dom överallt, ganska naturligt eftersom dom är bra. Men nu hittar jag inga. Jag bor i Uppsala, men kan ta mig till stockholm i nödfall som detta.

Re: Öhhhhh....

Vandrare; sa:
Tack, men om ditt svar hade stämt så hade jag ju inte frågat.... Förut fanns dom överallt, ganska naturligt eftersom dom är bra. Men nu hittar jag inga. Jag bor i Uppsala, men kan ta mig till stockholm i nödfall som detta.

Om verkligen såväl de vanliga sportaffärerna som fjällskog och naturkompaniet i uppsala har slut på vindmössor, så vet jag att flera av naturkompaniets butiker i stockholm har.

Dessutom tycker inte jag (nu säger jag väl emot mig själv här och gjuter vatten på herr Nordesjoes kvarn) att det är nödvändigt med "vindfleece" i en mössa. Är det eländigt och dragigt (blåser av h-vite) drar man ju upp kapuschongen (när hörde ni det ordet sist?) ändå!

Har en mössa från vem-vet-vad som kostar noll-och-ingenting och funkar hur bra som helst.

/ G

tigertamjaren; sa:
Dessutom tycker inte jag (nu säger jag väl emot mig själv här och gjuter vatten på herr Nordesjoes kvarn) att det är nödvändigt med "vindfleece" i en mössa. Är det eländigt och dragigt (blåser av h-vite) drar man ju upp kapuschongen (när hörde ni det ordet sist?) ändå!

Har en mössa från vem-vet-vad som kostar noll-och-ingenting och funkar hur bra som helst.

/ G

Såna mössor brukar vara bra. Problemet är bara att när man tappar bort dom upptäcker man att en likadan inte alls kostar noll....

Jag körde med kapuschong förut. Men det är smidigare att slippa ha den på hela tiden, dessutom blir det så himla varmt. Brukar gå i löparjacka om jag sliter hårt, funkar i många minusgrader och blåst. Problemet är bara öronen. Vintätt runt öronen och genomblåst uppepå är idealt.

ITAB mössan verkade skitbra! Självklart är den slut, det brukar bra saker vara.

P.S.
Min riktiga vintermössa är aldeles för varm att gå i. Köpt på Paulssons i Longyearbyen:

3e70ac77f22c0_pw.jpg

D.S.

[Ändrat av Vandrare 2005-03-09 kl 12:34]

Själv bidde jag av med min TNF High Point Hat på bussen. Tror det var en östermalmsbracka som snodde den. Men det är bara en misstanke. ;)

Håller i övrigt med dig om att det blir kvalmigt i en kapuschong. Kanske en klassisk sydväst kunde vá nåt?

/ G

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips