Desperat jakt på High point hat!

Jag har tappat bort min gamla vindtäta mössa och behöver en ny snabbt. Problemet är att ingen har en att sälja! Beanie hit och dit, jag vill ha en bra vindtät mössa, den behöver inte vara snygg.

Det jag letar efter är en av typen The North face High point hat eller motsvarande av annat märke (Outdoor Research, Haglöfs...). Altså en fleecemössa med vindtätt runt öronen. Inte tokdyr, max 350:- var kan jag köpa en? (Jag har stort huvud)

Nedan OR WS PERUVIAN HAT
83140_401_m.jpg

[Ändrat av Vandrare 2005-03-09 kl 08:57]
 
Borde ju finnas överallt.

Jag vet inte var du bor. Men är inte denna mössa typ en av dom absolut vanligaste som finns i alla friluftsbutiker överallt. Här i Götet finns dom nog på dom flesta friluftsbutiker iallafall. En annan schysst modell på samma tema är: Extermeties Windy Took.
 
Öhhhhh....

Tack, men om ditt svar hade stämt så hade jag ju inte frågat.... Förut fanns dom överallt, ganska naturligt eftersom dom är bra. Men nu hittar jag inga. Jag bor i Uppsala, men kan ta mig till stockholm i nödfall som detta.
 
Re: Öhhhhh....

Vandrare; sa:
Tack, men om ditt svar hade stämt så hade jag ju inte frågat.... Förut fanns dom överallt, ganska naturligt eftersom dom är bra. Men nu hittar jag inga. Jag bor i Uppsala, men kan ta mig till stockholm i nödfall som detta.

Om verkligen såväl de vanliga sportaffärerna som fjällskog och naturkompaniet i uppsala har slut på vindmössor, så vet jag att flera av naturkompaniets butiker i stockholm har.
 
Dessutom tycker inte jag (nu säger jag väl emot mig själv här och gjuter vatten på herr Nordesjoes kvarn) att det är nödvändigt med "vindfleece" i en mössa. Är det eländigt och dragigt (blåser av h-vite) drar man ju upp kapuschongen (när hörde ni det ordet sist?) ändå!

Har en mössa från vem-vet-vad som kostar noll-och-ingenting och funkar hur bra som helst.

/ G
 
tigertamjaren; sa:
Dessutom tycker inte jag (nu säger jag väl emot mig själv här och gjuter vatten på herr Nordesjoes kvarn) att det är nödvändigt med "vindfleece" i en mössa. Är det eländigt och dragigt (blåser av h-vite) drar man ju upp kapuschongen (när hörde ni det ordet sist?) ändå!

Har en mössa från vem-vet-vad som kostar noll-och-ingenting och funkar hur bra som helst.

/ G

Såna mössor brukar vara bra. Problemet är bara att när man tappar bort dom upptäcker man att en likadan inte alls kostar noll....

Jag körde med kapuschong förut. Men det är smidigare att slippa ha den på hela tiden, dessutom blir det så himla varmt. Brukar gå i löparjacka om jag sliter hårt, funkar i många minusgrader och blåst. Problemet är bara öronen. Vintätt runt öronen och genomblåst uppepå är idealt.

ITAB mössan verkade skitbra! Självklart är den slut, det brukar bra saker vara.

P.S.
Min riktiga vintermössa är aldeles för varm att gå i. Köpt på Paulssons i Longyearbyen:

3e70ac77f22c0_pw.jpg

D.S.

[Ändrat av Vandrare 2005-03-09 kl 12:34]
 
Själv bidde jag av med min TNF High Point Hat på bussen. Tror det var en östermalmsbracka som snodde den. Men det är bara en misstanke. ;)

Håller i övrigt med dig om att det blir kvalmigt i en kapuschong. Kanske en klassisk sydväst kunde vá nåt?

/ G
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
oloeve Byxor/bibs för jakt och fiske Kläder 0
Fiskewigge Höga vildmarks/jakt boots för fiske och blöta turer i skogen? Kläder 15
SunPeak Softshell vid jakt? Kläder 5
Svala Snubben Regnställ för fiske och jakt! Kläder 7
pelleponken Alround byxa för jakt och vandring? Kläder 3
pack Är på jakt efter dunjacka Kläder 6
Ola Å På jakt efter bra skidbyxa. Kläder 15
Snödrivan Låg midja på byxor Kläder 20
Andy82 Tips på skaljacka Kläder 9
Engqvist Tips på bra tröja i ull. Kläder 36
Still Alive Skalbyxor med dragkedjor på sidan Kläder 20
Pseudonym Tips på klädmärken för bredaxlad? Kläder 3
Tarmkatt Handskar för vinter med lager på lager tänk. Kläder 31
Consultra Önskar tips på regnkläder till tonåring Kläder 3
Livetiskuggan På huvudet Kläder 31
Mujjaaa Släden har lossnat från undre "tandraden" på byxa. Behöver hjälp!! Kläder 8
UN8 Garderob för fjället/skogen - Prio på hållbarhet och ej märken Kläder 34
Enblåbanan För lång ärm på regnjacka Kläder 9
Anders262 3 års garantitid på Gore-Tex från Tierra Kläder 14
emil-s Smörja även insidan på Lundhags Professional? Kläder 19
komfortPerZonen Tystaste regnjackan på fjället? Kläder 18
Nap Addera innerficka på skaljack, fästmedel? Kläder 5
adrianvonpelt Märke på dessa skor? Kläder 2
bionicon Turbukser med ventilasjon på lår? Insider og/eller utside? Kläder 3
Still Alive Dålig kvalitet på Lundhags kängor? Kläder 45
Mattias på myren Söker förslag på lager 2 underställ Kläder 0
thureb Anorak för regnväder på liggcykel Kläder 22
Bärsystem Konstig yta på pinewood byxor Kläder 2
fitur Tips på skaljacka för höst- och vintervandring Kläder 10
Elvah Vada med kängor, vandra med blöta fötter: hur hantera ev sårskador på fötterna? Kläder 32
Ldf Såg för tur/camping. Gärna kompatibel med yx-fickan på fjällräven vidda pro. Kläder 1
Hoogs Nybörjarfråga: skaljacka på fjällvandring under sommartid Kläder 9
nicko_ Proflex+ membran/Rab Kinetic Plus - jakten på ny jacka Kläder 3
dmchris Tips på softshellbyxor för vandring Kläder 1
FruNalleman Rom i oktober - vad ha på fötterna? Kläder 11
Vintervilan Tips på hiking/trekking skor? Kläder 0
Rickyräv Vilket plagg på överkroppen för varm person? Kläder 21
Rikkard Små barn på vandring - regnställ Kläder 3
Hæstr Kommer cellgummi på kängor att mjukas upp med tiden? Kläder 8
Lakritsglass Skillnad på dunjackor? Kläder 23
stenblock Tips på Skor m rymlig tåbox? Kläder 23
bico Tips på strumpor och sockor i ull? Kläder 36
FruNalleman Skillnad på herr- och damskor i storlekar? Kläder 45
Karolina P Värde på nya Jörnkängor? Kläder 6
Punkt Tips på vår/höstjacka Kläder 2
saraabeiramar Sista minuten innan vandring på Finnmarksvidda: vilka skor? Kläder 4
rJohansson Vad ha med sig på 7-dagar? Kläder 21
andy69 Sealskinz eller annat vattentätt på fötterna! Kläder 9
Viktorious Tips sökes på stretchiga friluftsbyxor (dam) Kläder 3
disgruntled Behöver tips på skor/kängor för vandring. Kläder 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.