Den stora älgvandringen börjar den 18/4

Populariteten tyder på det sistnämnda =)

Jag kan faktiskt tycka det är spännande att titta på. Tror det spelar an dels på att det är på riktigt, men också på att jag har noll kontroll. Ingen vet vad som kommer hända, och jag kan inte spola eller pausa.

Ungefär som en åtelkamera. Det är ju kul om än man inte sitter vid åteln =)
Jag gillar verkligen att vara ute i naturen, men detta förstår jag ej.
 
Det inger mig visst hopp när älgvandringen når igenom mediabruset och når högt både avseende uppskattning och tittarmängd.
Att mängden "bete-dig-illa-såpor" har tittarskaror har jag låg förståelse för däremot.
Många av oss har möjlighet till och använder "verkliga" naturen för avslappning, rekreation mm. Bara hos den grupp människor som inte lätt, eller alls har möjlighet, till naturen kan älgvandringen och liknande ge en del av det vi andra får av naturen.
Även om jag har fysiska naturen som ett andningshål kan jag ändå stort uppskatta effekten av att sitta en stund med bild och ljud även från årets Stora Älgvandring.
 
Något som jag inte har förstått förrän nu är att man kan i SVTplay (iallafall i datorn) se punkter och streck där det har hänt grejjor under dygnet så man kan spola tillbaka och se. T ex att en älg passerar.
 
En helt normal fråga i min värld. Men om du bestämmer att man inte får fråga så ska jag sluta.

När har jag sagt att man inte får fråga?

Om jag tycker att det är ett kul tidsfördriv att kasta snöboll, roligt att se fotboll eller avslappnande att titta på moln, undrar du då vad jag får ut av det?

Räcker det inte att jag redan sagt att det är kul, roligt respektive avslappnande?
 
När har jag sagt att man inte får fråga?

Om jag tycker att det är ett kul tidsfördriv att kasta snöboll, roligt att se fotboll eller avslappnande att titta på moln, undrar du då vad jag får ut av det?

Räcker det inte att jag redan sagt att det är kul, roligt respektive avslappnande?

Nu tycker jag det är roligt att ställa frågor och gå ner på djupet, och det är en skada från mina filosofistudier.

Men för att återgå till ämnet så tycker jag att den stora älgvandringen är bland det fånigaste som har sänds på tv.
 
  • Gilla
Reactions: MrP
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stordrulen Stenmården på väg till Sverige, orsakar stora skador. Vilda djur 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.