Delbar paddel

Jag undrar om någon vet var det går att få tag på en kayakpaddel som går att dela i delar på ca 60 cm. Måtten har betydelse för den skall rymmas i väskan till en hopfällbar kanot (PakYak).

Det finns en som tillverkas av Sevylor, men jag har inte sett någonstans där den går att köpa.

Vet någon var det går att få tag på den eller någon liknande?

VKV?

VKV har åtminstone tidigare tillverkat en 4-delad paddel men jag hittar den inte på deras hemsida. Du kan ju kolla med dem.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
www.kanothuset.se

http://www.kanothuset.se hittade jag detta:

VKV 4D

890:-
Som namnet tyder på så är paddeln fyrdelad. Mycket stryktålig paddel med något smalare blad. Perfekt extrapaddel! Ihoppackad endast 65cm. Ställbar längd 230-235cm, vikt 1200g.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips