Dela taxi till Nikka 1/8

Hej

jag anländer med flyg till Kiruna den 1 augusti (kl 13.45) och ska ta mig till Nikkaluokta. Jag undrar om det är någon annan som har samma planer och kan tänka sig att dela på en taxi.

En bil kostar 1000 kr om man förbeställer, och delat på fyra blir det 250 kr per pers, vilket är obetydligt över vad bussarna skulle kosta samtidigt som man tjänar ett par timmar på det hela så att man kan komma i väg en bit upp på fjället redan första dan.

/Johan Ö
[Ändrat av ornskar 2004-07-01 kl 17:54]

Flyg = rabatt (kanske)

Jag har fått rabatt när jag har flugit upp, kolla med taxi däruppe. Har för mig att jag bara bet 150 kr sist, o vi var bara två i bilen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Taxi till Nikka

Jag var precis där, så jag kan inte dela med dig - men då tog Taxi Kiruna (0980-12020) 600:- för det dom kallar "tågtaxi" från K jvg-stn till Nikka. Borde inte vara mkt dyrare om du bokar "flygtaxi".
/Susanne

PS: Om du har bråttom upp på fjället, så tar choppern 10 min mellan Nikka och Kebne Fjällstn och den kostar 500:-.

Re: Taxi till Nikka

Soleil; sa:
Jag var precis där, så jag kan inte dela med dig - men då tog Taxi Kiruna (0980-12020) 600:- för det dom kallar "tågtaxi" från K jvg-stn till Nikka. Borde inte vara mkt dyrare om du bokar "flygtaxi".
/Susanne

PS: Om du har bråttom upp på fjället, så tar choppern 10 min mellan Nikka och Kebne Fjällstn och den kostar 500:-.

Taxin är dyrare på helgerna och då kostar det 1000 kr. Men om man är flera och delar så närmar sig som sagt kostnaden per pers den man betalar för bussarna.

Jag ska heller inte till Keb utan till Tarfala via Tjeuralako vilket gör helikoptern väldigt ointressant.

600 kr

Förra åter hade vi liknande problem när vi missade sista busen från kiruna... Men det finns andra taxi bolag, vi fix taxi för 600 kr till Nikka.

/J

NIKKALUOKTA

Hej!
Jag och några kompisar ska upp till Kebnekaise runt 26-27 Juli.Vi har valt att ta Inlandsbanan upp till Gällivare och sen buss till Kiruna.
Där finns det en buss som har buss nummer 92 och den går till NIKKALUOKTA för ca 120:-
För mera information gå in på länken http://www.ltnbd.se/tidtabeller/tidtabeller.html
eller ring till Läns trafiken i Norrbotten
Tel. 020-470047

Lycka till

Niclas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips