Decathlon?

Skit. Jag har deras campingdusch med pump. Helt suverän.
Bästa jag någonsin haft.
I tyskland, frankrike och spanien finns det hur många Dechatlon butiker som helst.
Varför lägger de ned i sverige istället för att utöka?
 

HasseQ

Avslutat
Tycker oxå dom var bra. Men alla svenskar vill väl ha ohemult dyra svenska märkesvaror istället. ;)
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

avslutat260323

Avslutat
Skit. Jag har deras campingdusch med pump. Helt suverän.
Bästa jag någonsin haft.
I tyskland, frankrike och spanien finns det hur många Dechatlon butiker som helst.
Varför lägger de ned i sverige istället för att utöka
Ja de är stora i Europa, men verkar inte slå i Sverige. Vissa segment är bra, och det har gått att hitta bra grejer för "Ultra Light människor" som mig tex. Vindjackor och byxor, mössa, m.m.. Ryggsäck, kängor, sovsäck och tält skulle jag dock aldrig köpa där. Verkade rätt B.

Köpt en del småplock för friluftslivet mest.

Tror de har tuff konkurrens med XXL.
 
Deras produktutbud har inte varit inriktat mot svenskt friluftsliv i första hand. Men mkt har varit rätt prisvärt. Kläder har t ex varit både bra och billiga.

De är stora i t ex Schweiz och där så är deras butiker ett bra alternativ till dyrare sportaffärer.

Thure
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Vi var in på Decathlon i MoS för två år sedan och min sambo köpte en hel del kläder till riktigt bra priser jämfört med svenska friluftsbutiker. Och som hon har varit väldigt nöjd med. Fanns en hel del där som jag var intresserad av men lite fundersam pga deras låga priser och avstod från.

Nu i år har jag haft en del funderingar på att beställa därifrån och då lägger de ner.

 

xoxoxo

Avslutat
Varit in på butiken i Mall Of Scandinavia sen öppning, och aldrig hittat något att köpa. Nä för mig var butiken ett riktigt bottennapp.
 
Varit in på butiken i Mall Of Scandinavia sen öppning, och aldrig hittat något att köpa. Nä för mig var butiken ett riktigt bottennapp.
Hur länge fanns butiken där?

För några år sen hade de rätt många produkter i Barkarby men när jag var på Mall of Scandinavia i julas hade de nästan inget alls.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.