daypack+laptoprygga?

herregud va spacead hemsida salomon hade...gick ju inte o navigera...dessutom en massa irriterande ljud o fula animationer...får helt enkelt bojkotta salomon :)
 
markustaljedal; sa:
Hade hoppats att de skulle försvinna från folks ryggar i samma veva som Sturmark, Birgersson och Stael von Holstein försvann ur teves morgonsoffor men där gick jag bet...
Sturmark är väl så smått på väg tillbaka så innan vi vet ordet av så kanske de sitter där alla tre... ;)
 
hur gick det?

Är i samma situation som du var. Behöver en säck som funkar bra till jobbet, släpande av pärmar och böcker + laptop ibland, men även funkar hyfsat till dagsturer och liknande.Hittar inte den där ospreyen nånstans alls. Finns den fortfarande?
 
Hej,
Jag var i samma situation för ett år sedan och skaffade en Haglöfs Tight pro medum. Den har ett hårt skal mot ryggen och utåt så datorn ligger skyddad. En medium räcker bra för en stor laptop (Dell) samt en bunt papper eller liten projektor. Jag har den i jobbet för datorn samt på fritiden då jag åker bräda med kamerautrustningen. Jag har gjort några vurpor men kameran har klarat sig bra hittils. Det finns uttag för vätskesystem också.

Niklas
 
Är inte så sugen på en haglöfs tight. vill ha en stilrenare säck utan en massa remmar och fickor på. En säck som är mer anpassad till vardagsmiljö i stan än att ha ishackan på i fjällen om ni förstår vad jag menar...
 
Om man inte promt vill ha portföljstuk (axel- eller handremmar) så måste det väl funka att bara skaffa sig den dagssäck man vill ha, och sedan bygga sig ett litet datorskydd (av till exempel liggunderlagbitar, vad vet jag?) som man stoppar i säcken.

Då slipper man ha en datorlösning som inkräktar när man inte bär dator.
 
Nordesjö; sa:
Om man inte promt vill ha portföljstuk (axel- eller handremmar) så måste det väl funka att bara skaffa sig den dagssäck man vill ha, och sedan bygga sig ett litet datorskydd (av till exempel liggunderlagbitar, vad vet jag?) som man stoppar i säcken.

Då slipper man ha en datorlösning som inkräktar när man inte bär dator.

Självklart är det så! Det är inte själva datortransporten som är problemet utan att hitta en funktionell säck som är hyfsat stilren, dvs utan en massa remmar och glada färger. Och även om den inte behöver vara anpassad efter en dator så är det en klar fördel om man kan ha böcker i den utan att de blir alltför illa åtgångna. Vill m.a.o ha en stilren säck med lite stadga i.
 
highlandpark; sa:
Självklart är det så! Det är inte själva datortransporten som är problemet utan att hitta en funktionell säck som är hyfsat stilren...Vill m.a.o ha en stilren säck med lite stadga i.

Problemet som jag upplever det är att de flesta tursäckarna är ganska veka i ryggen. För lite stadga, alltså.
Jag har en Norröna Besshö som pallar en hel del (säcken ersattes i sortimentet i år). En Klättermusen Ratatosk är också ett bra alternativ, men kostar många slantar.
 
Har nu hittat Osprey flux och kollat in den lite närmare. Tyvärr blev jag inte riktigt nöjd.

Jag vill ha en rygga med två stora fack. Ett för laptop/böcker, och ett för t.ex träningskläder.

Flux har laptop-fickan placerad i det stora facket, och dessutom en bit från överkanten. Vill man ha både laptop (eller böcker) och träningskläder måste man först ta ur träningskläder för att komma åt laptopen/böckerna. Inte så smidigt om man är på jobbet/på bussen eller liknande.

Någon som har ett tips på en "Fluxliknande" säck med två stora fack där det ena funkar att bära en laptop i?
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.