Dansa med vilddjuren

Roll i skarpt läge

Otroligt. Ock killen som som fick valen i huvudet flyter upp först efter 7 - 8 sekunder och rollar sedan upp. Du har rätt ErikTheWiking det går att rolla även om man är helt oförberedd :)

Undrar om det hela är fejkat?
 
Ooops

Kollade inte filmen innan jag svarade, det var visst tvärtom - tur att han inte mumsade på sin leverpastejmacka när det hände, då hade han aldrig grejat det... eller?

Filmen påminner rätt mycket om de klassiska reklamfilmerna med sport från diverse olika delar av världen.
 
Riskfullt med leverpastej

Det är riskabelt att äta leverpastej tydligen och jag kan förstå det. All kemi, besprutningsgifter, antibiotika och hormoner som man utsätter växter och djur för hamnar ju i levern som ju är ett reningsorgan i kroppen. Att en del sen törs äta upp det i form av leverpastej är otroligt. Inte undra på att det händer konstiga saker!
Filmen var ju en reklam för nån slags sportdryck som förmodligen är giftig den också. Sportdrycker smakar ungefär lika illa som Faluns dricksvatten.

I somras kom en av våra katter hemdragandes med en stor sork som han lyckats fånga. Dörren stog öppen så han släpade upp den till övre hallen och började inmundiga den på plastmattan som låg där. Jag lyckades distrahera honom så att jag kunde få bort honom från sorken. När jag skulle ta bort liket så slog det mig: nytuggad sork luktar precis som Faluns dricksvatten.
Vi får betala 13,96kr/kbm eftersom dom måste rena vattnet så mycket. I Borlänge kostar vattnet 10kr/kbm och smakar så bra att dom kan tappa på flaska och sälja. I Falun luktar det sork.
 
Re: Riskfullt med leverpastej

qayaqer; sa:
Vi får betala 13,96kr/kbm eftersom dom måste rena vattnet så mycket. I Borlänge kostar vattnet 10kr/kbm och smakar så bra att dom kan tappa på flaska och sälja. I Falun luktar det sork.
Går det att paddla i? Flytta annars till Borlänge.

Hans
 
Dricksvatten

Det är dricksvattnet som luktar sork.
Jag har Hosjön 15 m från huset och Runn 115 m bort. Dom sjöarna går det alldeles utmärkt att paddla i. Förmodligen smakar vattnet bättre också.
Med ett sånt läge finns det ingen som helst anledning att flytta till Borlänge. Jag har arbetskamrater som bor där och dom tar gärna med sig en flaska vatten då och då.
 
Utökning av träningstips... ;-)

Träningstipsen i "Bombproof rolling" m.fl. ställen behöver nog utökas med ytterligare ett:

- Dra ner kajaken några meter ner i vattnet så att det tar en 5-6 sekunder innan kajaken når ytan och försök sedan rolla upp. Glöm inte mackan! ;)

*lägger sig i hårdträning* :)
 

Guest

Gäst
Vet någon mera??

Vet någon mera om denna film???
Jag skulle vilja veta mera och även vilja ha den i en bättre kvalitet. Finns ju inte ens en mailadress på hemsidan... : /

Har även prövat själv, men det känndes inte likadant när brorsan stod o kastade strömmingar på mig.... Inte ens en gädda hade vi.
[Ändrat av Ralf 2002-11-13 kl 20:09]
 
Re: Vet någon mera??

Ralf; sa:
V

Har även prövat själv, men det känndes inte likadant när brorsan stod o kastade strömmingar på mig.... Inte ens en gädda hade vi.
[Ändrat av Ralf 2002-11-13 kl 20:09]

Prova med militärens U-båtar. De ställer upp på diverse jippon.

Hans
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.