Damunderkläder för långfärdscykling?

Woolpower - eller hur!?

Jag blev också lite förvirrad eftersom jag såg den ovanstående diskussionen om ullfrottén precis nu. Jag letade såklrat efter produkten på sidan och hittade den inte. De blev säkert stressade av att bli ifrågasatta och plockade bort produkten. Det är bra, man ska som kund vara kritisk såklart om marknadsföring och faktiskt utbud inte stämmer överens. Nu är det bara de övriga produkterna i sortimentet woolpower kvar att skärskåda :)

Letar alltså fortfarande med ljus och lykta efter de (i grenen) sömlösa trosorna. Det finns tydligen ett stort utbud av sådana har jag sett, men problemet för mig är att det då är sömmen i sidan som är borta - tydligen viktigt om man är gravid har jag sett eftersom de flesta sådana trosor är för blivande mammor.

Så är det någon kvar därute som har tips, välkomna med dem!

MVH.
/Anna L
 
Tokigt att ha något under

Använder du cykelbyxor (riktiga) så är det tokigt att ha något under. De är tänkta att ligga direkt mot huden. Skölj upp/tvätta vid behov, blir mitt tips :)
/Matias
 
FM kortfillingar

är 50/50 bomull/syntet. Transporterar fukt, håller huden relativt torr och fungarar väl. Snittet är deras stor fördel, 5 paneler. Ingen söm i rumpan och grenen.
Under cykelbyxor skall du ha födelsedagskostymen....Tvättlapp och ombyte räcker. Mina är i syntetiskt sämskskinn och hinner torka under natten och 1/2 dagen...
//J
 
Cykelturen avklarad... och det utan trosor!

Hej igen,

Efter att ha tagit del av alla kloka råd här på utsidan och efter att ha misslyckats med att finna några sömlösa trosor avverkades 110 mil fördelat på 10 dagar - utan trosor...

... och jag är mycket glad för att jag lyssnade på just rådet att låta bli trosor helt. Det enda jag ångrar är att jag inte förhört mig om detta tidigare och tänker med fasa tillbaka på de föregående 500 milen som cyklats med trosorna på.

På kvällarna tvättade jag upp mina utmärkta vadderade cykelbyxor, kramade ur dem ordentligt och hängde upp dem i innertältet. Framåt småtimmarna (när jag ändå brukade vakna för att byta sovställning apropå ngn grop eller sten som blivit lite för mycket för ryggraden) stoppade jag cykelbyxorna nere i fotänden av sovsäcken. På morgonen var de alltså rena, torra och finemang att dra på igen.

Dessutom minskade ju packningen lite genom att jag bara hade med mig trosor för de delar av dagarna som tillbringades "avsutten".

För första gången har klagosången apropå den ömmande rumpan uteblivit :). Erfarenheten nu pekar på att det har varit just trosorna som har ställt till det tidigare.

Tack igen, alla ni som höjt era röster för att övertyga mig om att "det är bäst utan"!

MVH.
/Anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jackiie Långfärdscykling med start oktober Långcykling 2
Liisut Långfärdscykling Långcykling 2
CalleNilsson Rosebike 26"-hjul till långfärdscykling Långcykling 8
nihilsciens Långfärdscykling - Japan 2015 Långcykling 18
Henrik.nu Sadel långfärdscykling Långcykling 19
danielgson The Big Trip - Dokumentärfilm om långfärdscykling Långcykling 23
Erkabubben Tips på bra lås för långfärdscykling Långcykling 19
kallemoberg Videoblogg för långfärdscykling till Indien Långcykling 1
Nordlund75 Utrustning för långfärdscykling? Långcykling 25
monnes Är denna cykel bra för långfärdscykling. om inte, tips!? Långcykling 18
pergot Långfärdscykling mot Nordnorge, en månad 2011 Långcykling 8
zsuxcia Val av cykel för långfärdscykling Långcykling 15
Hinas Förberedelse för långfärdscykling, behöver hjälp! Långcykling 1
rimn Vilken cykel för långfärdscykling? Långcykling 32
Gohan Vilket Schwalbedäck till långfärdscykling? Långcykling 23
Flyrib 28 eller 26 tum vid långfärdscykling? Långcykling 23
bikeforfuture Reseförsäkring vid långfärdscykling? Långcykling 4
LeifP långfärdscykling Långcykling 5
annneli Boktips långfärdscykling? Långcykling 12
Grädde Singelspeed/enväxlat för långfärdscykling? Långcykling 73
and_s Långfärdscykling: cyklar Långcykling 3
lillrune Sponsor till långfärdscykling, hur gör man? Långcykling 6
alis Mountainbike + Långfärdscykling = sant? Långcykling 3
Pixel Boende under långfärdscykling Långcykling 4
venedig Långfärdscykling i Europa Långcykling 9
7451 Långfärdscykling! Långcykling 3
x-treme Styre till långfärdscykling??? Långcykling 4
Shockstone Söker tips om långfärdscykling på Barbados Långcykling 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.